کد خبر: 285423
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
بازدید 460
ذهنیت مسئولان نسبت به کودکان تغییر کرده است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از افتتاح کتابخانه سیار شیراز، بهره برداری از مرکز تخصصی نجوم به صورت ثابت و سیار و افتتاح مرکز سفال به مناسبت دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری در نشست خبری تشریح دستاوردهای کانون در دوران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران،  با بیان این که ذهنیت مسئولان نسبت به کودکان تغییر کرده است، گفت: کانون با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» در تلاش است بهترین خدمات را به کودکان و نوجوانان استان ارائه دهد. وی با بیان این که در گذشته و در دوران قبل از انقلاب تنها 9 مرکز فرهنگی هنری کانون فعالیت داشت افزود: در حال حاضر 58 مرکز در فارس خدمات دهی به کودکان و نوجوانان از جمله کودکان با نیازهای ویژه را بر عهده دارند. مدیر کل کانون فارس گفت: در دوران پیش از انقلاب این مرکز تنها 2 هزار جلد کتاب داشت اما در حال حاضر کانون استان با 240 هزار و 965 جلد کتاب با عناوین مختلف در زمینه تقویت مهارت های زندگی، حل مسئله و تفکر انتقادی در خدمت کودکان و نوجوانان است.افتخاری تعداد اعضای کانون فارس را بر اساس آخرین آمار 180 هزار و 942 نفر اعلام کرد که نسبت به دوران قبل از انقلاب تفاوت چشمگیر دارد.

به گفته وی در دوران قبل از انقلاب تنها 2 مرکز کانون زبان به 2 هزار نفر زبان آموز آموزش های خود را رائه می داد که اکنون تعداد این مراکز به 36 مرکز رسیده و به 45 هزار زبان آموز خدمت رسانی می کند.

مدیر کل کانون فارس تأکید کرد: کانون فارس طی سال‌های اخیر در زمینه‌های مختلف از جمله: عرضه محصولات فرهنگی، چاپ قصه‌های بومی محلی، معرفی کتاب‌های کانون و کسب مقام‌های برتر کشوری و بین المللی موفق بوده به نحوی که 343 نفر از اعضای کانون فارس موفق به کسب رتبه های برترشدند. افتخاری افزود: در راستای تولید محصولات فرهنگی از جمله بازی‌های فکری و نوشت افزار، 3 مرکز انتشارات تولید و توزیع در شیراز و 18 نمایندگی در استان فعالیت دارند. وی گفت: در 8 مرکز کانون استان در شهرهای اقلید- بوانات- پاسارگاد- آباده- فسا- سپیدان و وراوی و شیراز سینما کانون راه‌اندازی شده است. به گفته مدیر کل کانون فارس، نمایش فیلم‌های ویژه کودکان در جشنواره فیلم و انیمیشن، نمایش عروسکی شازده و پهلوان، برگزاری جلسات دیدار ویژه کودکان با مدیران تأثیرگذار انقلاب، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، عصر شعر انقلاب، برپایی نمایشگاه استانی آثار کودکان، جشنواره بازی‌های بومی محلی، اهدای کتاب و اسباب‌بازی به کودکان بستری در بمارستان همراه با قصه‌گویی و اجرای نمایش، حضور واحدهای سیار در مناطق حاشیه‌نشین شهر و اجرای سرود دسته جمعی بخشی از برنامه‌های کانون فارس در دهه فجر امسال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =