برگزاری ۵۰۰ ویژه‌برنامه فرهنگی از سوی کانون در دهه فجر

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری از برگزاری بیش از ۵۰۰ ویژه‌برنامه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در ایام مبارک دهه فجر در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان با اعلام این خبر گفت: برنامه‌های فرهنگی متعدد و متنوعی از سوی کانون برای مخاطبان کودک و نوجوان در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان‌های کشور در ایام دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد تاکید کرد: قصه‌گویی با محوریت انقلاب، جشن کتاب و کتاب‌خوانی در همین حوزه و معرفی چهره‌ها و شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی، دیدار با شخصیت‌های انقلابی، غبارروبی از مزار شهدا و برگزاری جشنواره‌های مختلف با آثار اعضای نوجوان کانون از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است که در ایام پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

زمردیان در عین حال خاطرنشان کرد: افتتاح مرکز فراگیر (دارای امکانات برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه)، مرکز نجوم، موزه تاریخ، سالن نمایش، مرکز تخصصی ادبی، آسمان‌نمای دیجیتال، سیار روستایی و... از دیگر برنامه‌های کانون در این روزها به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی کانون گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان مسابقه فرهنگی و هنری از سوی کانون پرورش فکری نیز در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود تا شاهد مشارکت کودکان و نوجوانان در رقابت‌های سالم با موضوع انقلاب اسلامی باشیم.

وی گفت: برپایی مهرواره‌های سرودهای محلی، بازی‌های بومی محلی، نمایش عروسکی، فیلم‌سازی، عکاسی، ایستگاه‌های نقاشی و همچنین نمایشگاه‌های کتاب از دیگر برنامه‌ها در ایام دهه مبارک فجر است.

زمردیان با اشاره به فعالیت مراکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام دهه مبارک فجر تاکید کرد: این مراکز در ایام بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های فرهنگی مختلفی را برای کودکان و نوجوانان روستایی در نقاط دورافتاده کشورمان تدارک دیده‌اند.

معاون فرهنگی کانون در پایان از افتتاح نمایشگاه دو سالانه هنرهای تجسمی کانون هم‌زمان با ایام دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این نمایشگاه که از میان بیش از ۳هزار اثر رسیده در بخش‌های خوش‌نویسی، عکاسی، سفال‌گری، نقاشی، عروسک‌سازی و تولیدات صنایع دستی است در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران دایر شده و بازدید آن تا ۲۲ بهمن برای عموم آزاد است.

وی افزود: این نمایشگاه در راستای معرفی استعدادهای نوجوان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =