مراکز کانون تهران چهل سالگی انقلاب را جشن گرفتند

مراکز شماره ۲۲، نسیم شهر، پردیس و شهر قدس کانون استان تهران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با برپایی جشن‌هایی به این مناسبت، چهل‌سالگی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، هم‌زمان با آغاز ایام مبارک دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراکز شماره 22، نسیم شهر، پردیس و شهر قدس کانون استان با برپایی جشن‌هایی به این مناسبت، این مناسبت را گرامی داشتند.

همچنین اعضای نوجوان و باسابقۀ مراکز در کنار مربیانشان پیش از آغاز این ایام، با خلاقیت و نوآوری‌های چشمگیر در کنار فعالیت‌های محتوایی، مراکز را آذین بستند.

مرکز شماره 22

مرکز فرهنگی هنری شماره 22 استان نیز همگام و همراه با دیگر مراکز استان چهل‌سالگی انقلاب را با برپایی مراسم  و اجرای برنامه‌های متنوع و شاد با حضور اعضا و دانش آموزان مدارس اطراف جشن گرفت.  در این مراسم که با محوریت  موضوع «صلح» و دیدگاه امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به این مفهوم ارزشمند برگزار شد، کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی توسط مربیان برپا شد.

در کارگاه‌های فرهنگی، اعضای مرکز شخصیت‌های دو کتاب سوئیمی و گربه‌ها و خروس‌ها را ساخته و بعد از قصه‌گویی، گروه نمایش نوجوانان این کتابخانه، نمایش آن را به اجرا درآوردند.

همچنین در کارگاه سفالگری، کودکان به ساخت نمادهای صلح و لاله‌های گلی پرداخته و در کارگاه کاردستی نیز آثار زیبایی با موضوع صلح در جهان برای هدیه به موزه صلح خلق کردند.

اعضای کارگاه ادبی نیز هم با استفاده از واژه‌هایی مرتبط با موضوع صلح، دوستی و اتحاد، دل نوشته‌های ادبی خود را بر روی پانلی به ثبت رساندند.

از دیگر برنامه‌های اجراشده در این  روز می‌توان به اجرای نمایش پیرامید، مسابقه، اجرای تردستی، اجرای موسیقی زنده و سرود توسط اعضا اشاره کرد.

پایان‌بخش این مراسم، هم‌نوایی «سرود ای ایران» توسط اعضا، مربیان و میهمانان بود.

مرکز نسیم شهر

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، مرکز نسیم شهر، مزین به نمادهای انقلابی شد و با دعوت از دانش آموزان مدارس قدر، رضوان، دیالمه و میثاق و حضور اعضای کودک و نوجوان جشنی به این مناسبت برپا کرد.

قصه‌گویی با داستان‌های انقلابی و نمایش خلاق ازجمله برنامه‌های جذاب این جشن بود که موردتوجه میهمانان قرار گرفت.

همچنین معرفی دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب، خوانش سرودهای انقلابی، برپایی کارگاه نقاشی گروهی از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

یکی دیگر از برنامه‌های این ایام  غبارروبی، عطرافشانی و نثار گل بر مزار شهدای شهرستان نسیم شهر با حضور چند تن از اعضای نوجوان و مربیان بود.

مرکز شهر قدس 

اعضا و مربیان مرکز شهر قدس با برگزاری ویژه‌برنامه‌ای با عنوان« خاطره‌ها» چهل‌سالگی انقلاب را جشن گرفتند.

در این مراسم که روز پنجشنبه  18 بهمن 1397 با حضور بیش از 130 نفر از اعضای کودک و نوجوان و جمعی از والدین برگزار شد، «یاسر رضایی» عضو کودک آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت کرد و گروه سرود کودکان این مرکز، سرود ملی و سرود کانون را همخوانی کردند.                                                            

از دیگر برنامه‌های این روز شاد که مجری‌گری آن را «مازیارغفاری» عضو ارشد مرکز بر عهده داشت، اجرای موسیقی ساز قوپوز با هنرمندی «مهدی سرباز» و تنبک‌نوازی «امیرعباس قنبر زاده» بود که فضای مراسم را شادتر کرد.

برنامه با پخش کلیپ 10 سال فعالیت این کتابخانه و نمایش فیلم‌های کوتاه ساخته‌شده اعضای نوجوان ادامه یافت و در پایان برگزیدگان مسابقات نقاشی با موضوع « ظلم‌ستیزی به روایت شاهنامه» و «چلگی انقلاب» تجلیل شدند.

مرکز پردیس

مرکز پردیس با برگزاری ویژه‌برنامه «دورهمی با لاله‌ها» چهل‌سالگی انقلاب را جشن گرفت.

در این مراسم که عصر روز 17 بهمن‌ماه برگزار شد «مهدی حبیبی» نماینده تیم عملیات هلال‌احمر شهرستان پردیس مهمان ویژه این مراسم بود و ضمن معرفی شغل سخت و پرمخاطره تیم عملیات و امدادگران هلال‌احمر در ارتباط با عملیات نجات و حفظ سلامتی و ایمنی هنگام وقوع حادثه اطلاعات مفیدی را در اختیار اعضای حاضر در این برنامه  گذاشت.                                                                                      

در این مراسم که بیش از 80 عضو کودک و نوجوان در آن حضور داشتند برنامه‌های متنوعی به اجرا درآمد. اجرای سرود، دکلمه خوانی، معرفی وقایع، شعرخوانی و نمایش فیلم ازجمله برنامه‌های این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =