کد خبر: 286551
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
بازدید از موزه سیار «سفیران صلح»

اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون تایباد از موزه سیار سفیران صلح دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در ششمین روز از اسفندماه ۱۳۹۷، ۴۵ عضو دختر مرکز فرهنگی هنری کانون تایباد با حضور در موزه‌ی مردم‌شناسی این شهر، عروسک‌های موزه سیار «سفیران صلح» را که با هدف ترویج فرهنگ صلح و حفظ میراث فرهنگی در شهرهای مختلف در معرض دید عموم گذاشته می‌شد، دیدن کردند.

طاهره سیدین مربی مسئول مرکز با اعلام این خبر گفت: این موزه با شعار «روی پل صلح و دوستی و با آرزوی صلح پایدار و آرامش در جهان و دوستی ملل» و با مدیریت سوسن نیک‌زاد تاکنون در بیش از ۳۵ کشور جهان و چند شهر ایران برپا شده و این فرصتی بود تا اعضای کانون با عروسک‌های نمادین و بومی ایران‌زمین آشنا شوند.

سیدین به ارتباط خوب بنیانگذار موزه با اعضای کانون اشاره کرد و گفت: سوسن نیکزاد در این دیدار ضمن روایت قصه‌های عمو نوروز، ننه سرما، حاجی‌فیروز، گلک جیکی‌جیکی با نشان دادن عروسک‌های نمادین این قصه‌ها از اعضای کانون خواست با خلاقیت خود، نمایش عروسکی با موضوع گذشت و مهربانی اجرا کنند.  

نیکزاد در گفت‌وگوی صمیمانه خود با اعضای کانون، به نقش ایرانیان در برقراری صلح و دوستی در جهان تاکید کرد و گفت: آثار به جای مانده از پیشنیان این نکته را یادآوری می‌کند که از قدیم‌الایام ایران مهد صلح و دوستی بوده و من بر همان اساس تصمیم گرفتم با ساخت عروسک‌های افسانه‌ای به دیدار کودکان و نوجوانان وطنم رفته و از آن‌ها بخواهم تا این میراث فرهنگی را به خاطر سپارند و برای نسل‌های آینده بازگو نمایند.

بنیانگذار موزه سیار «سفیران صلح» صندوقچه‌هایی با پیام آشتی و مهربانی که دست‌ساز کودکان مناطق مختلف ایران بود را به اعضای کانون نشان داد و از آن‌ها خواست با استفاده از خلاقیت و با کمک ابزاری ساده چون قاشق و چنگال‌های چوبی عروسک‌هایی بسازند و به موزه اهدا کنند.

اعضای کانون شهرستان تایباد در این بازدید با میراث فرهنگی و صنایع دستی مردم شهرستان‌شان آشنا شدند و تصمیم‌ گرفتند آن‌ها نیز در رساندن پیام صلح و دوستی به دیگران قدم بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =