برگزیدگان دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی اعلام شد

جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی با حضور هفت استان و ۲۲اثر در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، این جشنواره برای نخستین بار در مشهد مقدس و برای مدت چهار روز از ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ برگزار شد و براساس فراخوان دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی ۱۷۴ اثر از ۲۲ شهر کشور به دبیرخانه این رویداد هنری ارائه شد و هیات انتخاب جشنواره ۲۲ اثر را از این تعداد برای حضور در بخش مسابقه شامل تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر عروسکی و بخش جنبی برگزید.

از روز دوشنبه۱۳ اسفندماه و طی چهار روز این ۲۲ اثر نمایشی در ۹ سالن نمایش مشهد به روی صحنه رفت و بر این اساس مرکز فرهنگی هنری شماره۴ کانون مشهد در این ایام میزبان علاقه‌مندان به هنر نمایشی بود.

نمایش میهمان غار به کارگردانی علی‌اکبر حلیمی پیشکسوت کانونی که به داستان معجزه نجات پیامبر گرامی اسلام در جریان هجرت و پنهان شدن ایشان در غار ثور با نگاه کودکانه و از زاویه دید عنکبوت‌ها و پرنده می‌پردازد، در قالب نمایش عروسکی ترکیبی توانست عنوان اثر برگزیده بخش جنبی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی را از آن خود کند.

جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در آیین پایانی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی گفت: ما مدیون معارف رضوی و مدیون میراث و سنن پیشینیان هستیم وتئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی با زبان هنرمندان این میراث را برای کودکان و نوجوانان ما نشان می‌دهد.

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون خراسان رضوی نیز عدم هویت‌یابی در کودکان، انبوه تبلیغات و هجوم سایه فرهنگ‌های غیربومی و کم‌توجهی به فرهنگ و هنر غنی این سرزمین را موجب سردرگمی کودکان و نوجوانان دانست و گفت: هنر ایرانی اسلامی حلقه و راهکار حلّ این معضل است. این‌جاست که کودکان براساس میل فطری، به بازی و نمایش گرایش پیدا می‌کنند. تئاتر کودک تئاتری ساده است؛ از امکانات کم، بهره می‌برد و بیشترین و عمیق‌ترین تاثیر را بر روی مخاطب خود می‌گذارد.

آیین پایانی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک رضوی ۱۶اسفندماه ۱۳۹۷ با حضور هنرمندان و مسئولان در تالار اصلی مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =