کارگاه‌ «عکاسی» ویژه اعضای انجمن هنری کانون خراسان رضوی

کارگاه‌های تخصصی ویژه اعضای انجمن عکاسی، فیلم‌سازی و انیمیشن استان خراسان رضوی هم‌زمان با یازدهمین جشنواره پویانمایی در پردیس سینمایی ویلاژتوریست و مرکز تخصصی تئاتر کودک کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، به همت مرکز آفرینش‌های هنری استان، روز پنج‌شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۷ و هم‌زمان با یازدهمین جشنواره پویانمایی کارگاه عکاسی با حضور حمید سلطان‌آبادی عضو انجمن عکاسان ایران در مرکز تخصصی تئاتر کودک برگزار شد.

حمید سلطان‌آبادی که تاکنون در جشنواره‌های داخلی و خارجی زیادی شرکت و موفقیت‌هایی در زمینه عکاسی کسب کرده بود به اعضای انجمن گفت: شما با عکس یک رویداد و یا خاطره‌ای را ثبت می‌کنید و برای اینکه از این هنر به نحو مطلوب استفاده کنید باید ضمن کسب مهارت‌های فنی نسبت به پیرامون خود دقیق باشید.

سلطان‌آبادی اجتناب از عناصر و اشیایی که وجود آن‌ها در تصویر ضرورتی ندارد و تنها موجب شلوغ شدن صحنه می‌شود را اولین گام برای رسیدن به یک عکس ایده‌آل عنوان کرد و گفت: با تعیین نقاط طلایی در کادربندی، شناخت خطوط در عکاسی و زاویه دید مناسب می‌توانید عکس خوبی را خلق کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

در این کارگاه که حدود ۳ ساعت به طول انجامید اعضای انجمن‌ هنری استان ضمن آشنایی با انواع دوربین‌های عکاسی و قطعات آن، اطلاعاتی درباره ویژگی‌ لنزها، اهمیت کادربندی در عکاسی، ویژگی‌ها و تفاوت‌های عکس رنگی و سیاه و سفید کسب کردند و در پایان با بررسی عکس‌های منتخب، پیرامون معیارهای یک عکس خوب به گفت‌وگو پرداختند.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =