انیمیشن در شکل‌گیری شخصیت، نبوغ و خلاقیت کودکان نقش عمده‌ای دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، هم‌زمان با یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران، با مشارکت پردیس سینمایی ویلاژتوریست، آموزش و پرورش، شهرداری، شورای اسلامی و فرمانداری شهرستان طرقبه، مجموعه فیلم‌های انیمیشن این جشنواره از ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۷ به مدت پنج روز برای علاقه‌مندان در پردیس ویلاژتوریست اکران شد.

رضا رفسنجانی مدیرآموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز در گفت‌وگو با کارشناسان هنری استان به نقش انیمیشن در شکل‌گیری شخصیت و خلاقیت کودکان تاکید کرد و گفت: انیمیشن‌ها می‌توانند باعث فرهنگ‌سازی شوند و روی نگرش‌ها و ارزش‌های افرادی که نسل آینده را می‌سازند، تاثیر بگذارند و در شکل‌گیری شخصیت، نبوغ و خلاقیت کودکان نقش عمده‌ای را ایفا کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طرقبه در ادامه گفت: افزایش مهارت‌های شناختی در کودکان مانند مهارت دیداری فضایی یکی از ابعاد تاثیرگذار مثبت انیمیشن‌هاست.

او معتقد است تاثیرات مثبت و منفی انیمیشن‌ها روی کودکان بیشتر از نوجوانان است چرا که در این دوره از زندگی کودک در حال آموزش اصول و شیوه زندگی کردن است و قسمت عمده شخصیت او در حال شکل‌گیری، به همین دلیل همانندسازی و الگوبرداری در این سنین باعث می‌شود که انیمیشن‌ها تاثیر بیشتری بر روی کودکان داشته باشد.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان اکران فیلم‌های انیمیشن هم‌زمان با یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران در پردیس سینمایی ویلاژتوریست را فرصت خوبی برای دانش‌آموزان شهرستان دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =