اولین جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی در مرکز شماره ۲ کانون مشکین‌شهر

به مناسبت فرارسیدن آخرین چهارشنبه سال، اولین جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی با عنوان «چند قدم تا بهار» با حضور اعضا، اولیا و مربیان باهدف آشنا ساختن اعضا با آیین‌ها و سنت‌های دیرینه گذشتگان، در سالن مطالعه مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری مشکین‌شهر برگزار شد.

جهت برگزاری این جشنواره اعضا و مربیان از ابتدای اسفندماه در کارگاه بحث آزاد در خصوص آخرین چهارشنبه سال و آیین‌های سنتی در این مراسم با همدیگر بحث و گفتگو کرده بودند و حدود یک هفته قبل اجرای برنامه فضای مرکز را متناسب با جشنواره آذین‌بندی کردند.

در روز جشنواره، لیلا مستعلی زاده مربی مسئول مرکز ضمن خوش آمدگویی به اعضا و اولیا، فرارسیدن سال نو و عید باستانی نوروز را به میهمانان تبریک گفته و در خصوص چهار چهارشنبه آخر اسفندماه که با عناوین خاک، باد، آتش‌وآب که جزء عناصر چهارگانه طبیعت نام‌گذاری شده، همچنین از آیین‌های گذشتگان که شامل سبزه گذاشتن، رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها به روش‌های سنتی، روشن کردن فانوس و چراغ‌نفتی، روشن کردن تون قال، یومورتا چاقشدیرماق و...  برای اعضا و اولیا توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه اعضا باراهنمایی مربیان فرهنگی هنری تزیین تخم‌مرغ‌ها را شروع کردند. در این جشنواره اعضای دختر کودک و نوجوان در کنار اولیا خود و با کمک آن‌ها باذوق و شوق تخم‌مرغ‌های خود را در اندازه‌های مختلف شامل:  تخم بلدرچین، بوقلمون، گاز و مرغ و... را رنگ‌آمیزی کردند و در ادامه تعدادی از اعضای نوجوان سبزه و کوزه عید را به‌صورت گروهی با استفاده از کاغذهای رنگی، کاموا و کوزه سفالین درست کردند.

بعد از اتمام کار اعضا و اولیا در کنار هم با در دست گرفتن تخم‌مرغ‌های خود، در کنار سفره هفت‌سین عکس یادگاری گرفته و سال نو را پیشاپیش به همدیگر تبریک گفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =