صدای پای بهار در کانون پرورش فکری اردبیل طنین‌انداز شد

جشن استقبال از فصل بهار در کنار معرفی آداب‌ورسوم نیکو و ارزنده‌ای که ریشه در آیین‌های دینی و فرهنگی دارد، باهدف ترویج فرهنگ صحیح استقبال از بهار و نه به ترقه و مواد منفجره و رفتارهای مخاطره‌آمیز، با عنوان «صدای پای بهار» در سالن آمفی‌تئاتر استاد جعفر ابراهیمی«شاهد» کانون پرورش فکری اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جشن زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان اردبیل طی سخنانی با اشاره به فرهنگ صحیح استقبال از بهار و نه به ترقه و مواد منفجره و رفتارهای مخاطره‌آمیز، خاطرنشان کرد: استفاده از دیدگاه کارشناسان متخصص در حوزه فرهنگی و تاریخی در راستای تبیین پیشینه آیین نوروز باستانی در این ویژه‌برنامه مدنظر بود و از دیدگاه‌های محقق این حوزه، عمار احمدی کارشناس ارشد مردم‌شناسی استفاده شد.

احدزاده در ادامه تصریح کرد: این برنامه در راستای ترویج و معرفی فرهنگ صحیح جشن‌های مربوط به شروع سال جدید برنامه‌ریزی و اجرا شد و بهترین جایگاه برای انتقال چنین آموزه‌هایی به جامعه، مراکز کانون پرورش فکری و نسل کودک و نوجوان است که می‌تواند سازنده باشد.

وی در خاتمه یادآور شد: در این ویژه‌برنامه مجموعه مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان با کانون همراهی و همکاری خوبی داشت.

همچنین مجید محمد غریبانی رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل نیز در خصوص رعایت موارد امنیتی روز چهارشنبه‌سوری نکاتی را یادآور شده و اعضا را به استفاده نکردن از ترقه با شعار«نه به ترقه» تشویق کرد.

این برنامه با نمایش چیدن سفره هفت‌سین توسط اعضای مرکز شماره ۵ کانون اردبیل آغاز شد، قصه«آی بوز سن نه گوژلیمیشسن» توسط حدیث محسن زاده عضو مرکز شماره ۵ اجرا و در بخش بعدی، عمار احمدی نویسنده، محقق و پژوهشگر در خصوص آیین و رسوم اردبیل در استقبال از بهار و نوروز مطالبی را بیان کرد.

اجرای نمایش عروسکی با موضوع «شاخدا ننه باهار گئلی» توسط اعضای مرکز شماره۴ کانون اردبیل، تکم گردانی توسط اعضای مرکز ۵ کانون اردبیل، اهدای جوایز ویژه اعضا و مربیان برگزیده در بخش‌های مختلف آفرینش‌های ادبی و هنری و چهل و پنجمین فراخوان بین‌المللی هنرهای زیبا لیدیسه کشور چک و همچنین تجلیل از همکاران و اعضای فعال مرکز ۵ کانون اردبیل  و به‌جا آوردن آیین سنتی «نو اوستی» پایان‌بخش این ویژه‌برنامه بود.

شایان‌ذکر است، جشن استقبال از فصل بهار با حضور جمع کثیری از اعضا و خانواده‌ها، کارشناسان و مربیان فرهنگی هنری کانون استان با مشارکت مراکز فرهنگی هنری ۴ و۵ کانون پرورش فکری اردبیل در سالن آمفی‌تئاتر استاد جعفر ابراهیمی«شاهد» برگزار شد.

لطفاً گزارش تصویری برنامه را اینجا مشاهده فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =