کد خبر: 287033
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
مشهدگردی با اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی

اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی قدم‌های بهار را در کوچه‌های مشهد به نظاره نشستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، یک‌شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۷ چهل نفر از اعضای مکاتبه‌ای در برنامه مشهدگردی شرکت کردند.

محبوبه بزم‌آرا، کارشناس مسئول ادبی استان با اعلام این خبر گفت: در ادامه همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با شهرداری مشهد در فراخوان «کوچه» برای داستان‌نویسان مشهدی، این برنامه با تعامل این دو سازمان برگزار شد.

بزم‌آرا هدف از برگزاری این برنامه آشنایی هر چه بیشتر اعضای بخش مکاتبه‌ای با باورها، هنجارها، مناسبات شهرنشینی و تاریخ محلات مشهد و استفاده از این ظرفیت و شناخت در حوزه داستان‌نویسی عنوان کرد.

وی افزود: در این گردش یک روزه اعضا با راهنمایی نماینده شهرداری از مکان‌های تاریخی «خانه داروغه»، «پیر پالان‌دوز»، «بنای توکلی» و بازارچه‌ها و کوچه‌های قدیمی مشهد بازدید کردند.

پس از بازدید از این اماکن، اعضا در فرهنگسرای بهشت در کارگاه داستان‌نویسی با حضور «سروش مظفرمقدم» نویسنده مجموعه داستان «بادها و برگ‌ها» به عنوان کارشناس میهمان شرکت کردند.

پس از توضیحات کارشناس برنامه در رابطه با استفاده از آدم‌ها، فضاها و تاریخ محلات در داستان‌نویسی اعضا به خلق اثر و در ادامه خوانش آثار و نقد و بررسی نوشته‌ها پرداختند.

کارشناس مسئول ادبی استان در پایان افزود: فرهنگسرای بهشت مشهد با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر نهادهای فرهنگی با هدف بازیابی و احیای خرده فرهنگ‌ها، تاریخ و هویت مشهد، احیای پیوندهای محلی و فرهنگی میان ساکنان شهر و نگاهی دوباره به مفهوم شهر و شهروند، در راستای کشف و پرورش استعدادهای داستان‌نویسی شهر فراخوان نخستین جشنواره بزرگ داستان‌نویسی محلات مشهد را با عنوان «کوچه» منتشر کرده است و مهلت ارسال اثر به این فراخوان تا پایان فروردین‌ماه ۹۸ می باشد.

موضوعات محوری این جشنواره ترافیک و زیست‌شهری، هویت، نشاط اجتماعی و محیط زیست می‌باشد. علاقمندان می‌توانند آثار خود را به آدرس مشهد، ابتدای خیابان مدرس، فرهنگسرای بهشت دبیرخانه جشنواره داستان‌نویسی محلات «کوچه» کد پستی ۰۹۱۳۷۷۹۳۱۱۴ ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =