کد خبر: 287757
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
بازدید 315
مهم‌ترین سرمایه هر سازمان، نیروی انسانی است

سعیدرضا کامرانی در جمع مربیان فرهنگی حاضر در گردهمایی عمومی اداره کل کانون فارس که در شیراز برگزار گفت: ما کانونی‌ها به دلیل کمبود نیروی انسانی متخصص، نتوانسته‌ایم آن‌طور که باید و شاید از ابزار هنر بهره ببریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی کانون فارس با بیان این مطلب گفت: هر چند از کمبود نیروی انسانی و عدم وجود مربیان متخصص در بعضی از مراکز رنج می‌بریم اما می‌توان با بهره‌برداری و استفاده صحیح از ابزار هنر، بر این کمبود فائق آمد.

وی با اشاره به این موضوع که هنر با توجه به زبان ارتباطی که دارد در دنیا مورد بهره‌برداری قرار گرفته، عناصر تبلیغ که اساس کار کانونی است که تعلیم و تربیت را ترویج می‌کند را  برشمرد و گفت: پیام دهنده یکی از ارکان انتقال پیام است که اگر ابزار هنری را در اختیار داشته باشد می‌تواند موفق عمل کند. از نظر کامرانی، شناخت صحیح از مخاطب که دومین عنصر ارتباطی است می‌تواند برنامه‌ریزی بهتر و فعالیت‌های بهتری را در کانون رقم بزند. وی عنصر سوم در تبلیغ را پیام عنوان کرد و گفت: هدف ما انتقال پیام است و برد و باخت در این میان وجود ندارد. به گفته کامرانی، نقش نیروی انسانی در هر سازمانی دارای اهمیت بسیاری است تا جایی که در مراکز تعلیم و تربیت به آن سرمایه انسانی می گویند.

 به گفته معاون فرهنگی اداره کل کانون فارس، در تعلیم و تربیت اصلا کسب مقام و رتبه معنا ندارد؛ اگر کسی در کانون وارد می‌شود برای پرورش می‌آید نه برنده و بازنده شدن. توانایی‌ها با هم متفاوت است و کودکان و نوجوانان با ورود به کانون خود را محک می‌زنند و به توانایی‌هایشان پی برده و در راستای پرورش آن می‌کوشند.

سعید رضا کامرانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عصر حاضر، عصر انفجار اطلاعات است و به همین علت باید به روز بود،  مطالعه کرد و به تماشای فیلم و نمایشگاه‌ها مبادرت ورزید. وی خطاب به مربیان گفت: نگاهتان، نگاه فرهنگی، هنری و ادبی باشد.

معاون فرهنگی کانون فارس به هنر در قرآن نیز اشاره کرد و گفت: در قرآن از هنر بسیار استفاده شده و از نظر بلاغت، صاحب‌نظران کلام قرآن را بی‌نظیر می‌دانند. قصه‌محور بودن قرآن، موسیقیایی بودن کلام الله و صوت و لحن قرآن، همه حاکی از این مطلب است که خداوند متعال از هنر برای آموزش و یادآوری در قرآن استفاده کرده است.

کامرانی در پایان سخنانش، به برگزاری انجمن‌های فرهنگی هنری اشاره کرد و بر تشکیل این انجمن‌ها و برگزاری مناسب و به موقع آن تأکید کرد و گفت: در بین فعالیت‌های مختلف کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، قصه‌گویی و مراکز سیار، ویژه و خاص است که فقط در این نهاد فرهنگی انجام می‌شود. وی از مربیان خواست روش درست زندگی کردن را به مخاطب آموزش دهند.

در ادامه این نشست چند فعالیت فرایند محور از سوی مربیان ارائه شد. مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون فارس در این فعالیت، مراحل انجام برنامه فرایندمحور را از گام نخست تا نتیجه ارائه دادند و این فرایندها به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =