کد خبر: 287847
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
بازدید 373
سومین جلسه از انجمن تخصصی نجوم کانون تهران برگزار شد

انجمن تخصصی نجوم اعضای مراکز کانون استان تهران در سومین جلسه‌ی خود، به بررسی پژوهش اعضا درباره سیاهچاله‌ها و آینده کیهان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، سومین جلسه از انجمن نجوم، با ارائه مباحثی درباره آینده کیهان و آخرین یافته‌های علم نجوم در نیمه اردیبهشت ۱۳۹۸ با حضور نوجوانان عضو مراکز کانون استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در گام سوم از این انجمن تخصصی، اعضای نوجوان بخش‌هایی از پژوهش‌های خود را در رابطه با علم نجوم با دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

بر همین اساس، «کسری قدیری» عضو نوجوان مرکز شماره ۲۲ از نتیجه پژوهش خود درباره سیاهچاله‌ها گفت و به مرور اخبار نجومی در این رابطه پرداخت. وی در ادامه فیلم‌ها و تصاویر مستندی را که از این پدیده جمع‌آوری کرده بود برای تکمیل پژوهش خود به دوستانش نشان داد.«مریخی»، «افق رویداد»، «میان ستاره‌ای»، «جاذبه» و «نخستین انسان» عنوان فیلم‌هایی بود که توسط کسری قدیری به اعضا معرفی شد.

همچنین «محمد پارسا صادقی»، عضو رصدخانه زعفرانیه (مرکز شماره ۱۶) از پژوهش خود درباره‌ی جایگاه زمین در کیهان از دیدگاه قرآن کریم نکات آموزنده‌ای را با دوستانش به اشتراک گذاشت.

«مرصاد جعفری» کارشناس این انجمن تخصصی در ادامه، به تکمیل اطلاعات جمع‌آوری‌شده اعضای شرکت‌کننده پرداخت. «یوفو و موجودات فرازمینی» موضوع دیگر گفتگوی وی با اعضای شرکت کننده در این جلسه بود.

جعفری با بیان این نکته که نوجوانان علاقه‌مند به علم نجوم، باید بین علم و شبه‌علم تفکیک ایجاد کنند تا دچار شایعه و زودباوری نشوند بحث را به پایان برد.

پایان‌بخش این جلسه از انجمن نجوم، آشنایی با اختراع «امید رضا تبریزی» عضو نوجوان مرکز علوم بود که قابلیت نمایش اهله ماه را دارد و در حال حاضر در مرحله ثبت اختراع است.

گفتنی است سومین جلسه انجمن نجوم با حضور اعضای مراکز شماره ۱۶، ۲۲، ۴۰، ۴۳ و علوم از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ در مرکز تخصصی علوم کانون استان تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =