شیوه های انس کودکان و نوجوانان با نماز بررسی شد

مربیان فرهنگی کانون استان تهران، با «شیوه‌های انس کودکان و نوجوانان با نماز» آشنا شده و تجربیاتشان را در این زمینه به اشتراک گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، چهل نفر از مربیان فرهنگی کانون استان در این کارگاه، شیوه‌های مؤثر انس کودکان و نوجوانان با فریضه‌ی دینی نماز را آموخته و به بررسی روش‌های غیرمستقیم در این زمینه پرداختند.

بر اساس این گزارش، این کارگاه یک‌روزه باهدف ترویج و توسعه فرهنگ نماز در میان کودکان و نوجوانان و آشنایی با شیوه‌های جذب و تشویق آنان به اقامه نماز با حضور«ندا یعقوبی شریف » مدرس دانشگاه فرهنگیان تهران و با مشارکت ستاد اقامه نماز استان تهران برگزار شد.

بر همین اساس، نماز شناسی، اهمیت و جایگاه نماز، آثار و اسرا آن، مخاطب شناسی و ویژگی‌های رشدی کودکان و نوجوانان و نقش خانواده در تربیت نسل نمازگزار از محورهای بخش اول این کارگاه آموزشی بود.

مدرس کارگاه در ادامه، با تأکید بر تقویت علاقه‌ی درونی کودکان و نوجوانان نسبت به نماز از طریق فعالیت‌های موردعلاقه‌شان، از الگوپذیری فرزندان از والدین خود و نقش سازنده آنان در زندگی کودکان سخن گفت.

بیان تأثیرات نماز در زندگی فردی و اجتماعی، آشنا کردن کودکان و نوجوانان با فلسفه‌ی نماز، یادآوری نعمات خداوند و شکرگزاری در قالب فعالیت‌های غیرمستقیم فرهنگی هنری و انجام شیوه‌های مؤثر برای ترغیب و تشویق به خواندن نماز از دیگر مباحث مطرح‌شده در این کارگاه آموزشی بود.

در پایان، مربیان حاضر در کارگاه به ارائه تجربیاتشان در خصوص فعالیت‌های دینی که در مراکز کانون استان به اجرا درمی‌آید پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =