مرکز علوم  و رصدخانه آفرینش  بندرعباس میزبان کودک و نوجوانان علاقمند به نجوم شد

با هدف بزرگداشت هفته نجوم مرکز تخصصی علوم بندرعباس میزبان کودکان ونوجوانان علاقمند به نجوم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، هم‌زمان با هفته نجوم مرکز تخصصی علوم بندرعباس ویژه برنامه‌هایی را با حضور اعضای کودک ونوجوان این مرکز برگزار کرد.

راحله خادمی مربی مسوول مرکز تخصصی علوم بندرعباس گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته نجوم ۵۰ عضو کودک ونوجوان مراکز بندرعباس  با حضوردر مجتمع فرهنگی هنری کانون از کارگاه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ادبی شرکت کردند.

وی افزود: در این کارگاه‌ها اعضا مطالبی را در مورد خورشید آموختند و سپس  با حضور در رصدخانه مرکز علوم،  خورشید و لکه های خورشیدی را از نزدیک مشاهده کردند.

 مربی مسوول مجتمع آفرینش خاطر نشان کرد: درکارگاه تخصصی نجوم محمد صالح صمصامپور مربی تخصصی مرکز علوم توضیحاتی را در مورد خورشید داد .

همچنین وی افزود: برای آشنایی اعضا با مباحث جذاب علمی بخصوص نجوم و استفاده از ظرفیت‌های تخصصی مرکز علوم در راستای پایداری اعضا  این مرکز در روز پایانی هفته نجوم اقدام به برگزاری کارگاه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت آشنایی بیشتر با خورشید با حضور اعضا کودک و نوجوان مراکز بندرعباس کرد.

خادمی گفت:  اعضا در کارگاه فرهنگی با کتاب خورشید نوشته یان گرام و شخصیت این هیثم و ابوریحان بیرونی منجمان برجسته ایرانی آشنا شدند.

همچنین کودکان و نوجوان مراکز بندرعباس  در کارگاه نجوم  با نمایش انیمیشن خورشید و ستارگان و مستند سه بعدی پرتاب تلسکوپ رصد خورشیدی با مطالبی از قبیل دما و اندازه خورشید و ستارگان، لکه های خورشیدی، دلایل بوجود آمدن و اندازه‌های آن، تاثیر خورشید بر زمین  و...  آشنا شدند.

درپایان اعضا با حضور در رصدخانه آفرینش، خورشید و  لکه‌های خورشیدی را رصد کردند.

شرکت در کارگاه‌ نقاشی وادبی با موضوع « گل خورشید» از دیگر برنامه‌هایی بود که اعضا به خلق آثار ادبی وهنری درباره خورشید پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =