خوانش متون ‌کهن، اندیشه‌ی ما را عمیق و ریشه‌دار می‌کند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در ویژه‌برنامه «نامداران» پاس‌داشت حکیم اابوالقاسم فردوسی در خصوص اهمیت‌بخشی به خوانش متون‌کهن گفت: خوانش متون‌ کهن و دانایی نسبت به آن، اندیشه‌ی ما را عمیق و ریشه‌دار می‌کند

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، در نخستین ویژه‌برنامه‌ی «نامداران» پاس‌داشت حکیم اابوالقاسم فردوسی سیدحسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری استان، » در خصوص اهمیت‌بخشی به خوانش متون ‌کهن گفت: خوانش متون‌ کهن و دانایی نسبت به آن، اندیشه‌ی ما را عمیق و ریشه‌دار می کند.

 پیغمبری با اشاره به برگزاری نشست‌های خوانش شاهنامه درمرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون پرورش فکری یزد، افزود: امیدورام ریشه‌هایی که در وجود دوستان نوجوان به واسطه خوانش شاهنامه در حال تنومندسازی است آن‌ها را نسبت مطالعه‌ی فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم بیشتر، ترغیب کند.

 وی ادامه داد: بر این اساس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری نیز در برنامه‌های امسال خود بیش از پیش در خصوص خوانش متون ادبی و خوانش متون‌کهن در مراکز فرهنگی هنری کانون تاکید دارد.

 پیغمبری در پایان صحبت‌هایش از اساتید نشست شاهنامه‌خوانی احمدعلی مهدی‌نژاد و زهرا خورشیدنام تشکر کرد.

 گفتنی است تاکنون ۹ نشست شاهنامه‌خوانی با حضور اعضا و خانواده‌ها برگزار شده و آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری استان یزد، به دنبال خوانش صحیح، آشنایی کودکان ونوجوانان با هویت ایرانی و اسلامی و نیز متون‌ کهن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =