مقدمات راه‌اندازی ادبیات تطبیقی با استفاده از فرهنگ بومی و محلی در حال انجام است

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در نشست‌ هم‌اندیشی با مدیرعامل بنیاد مختومقلی فراغی و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بر موضوع راه‌اندازی ادبیات تطبیقی با بهره‌گیری از زبان بومی و محلی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب در این نشست علاوه بر بیان ضرورت تداوم برنامه‌های مشترک فرهنگی و ادبی کانون پرورش فکری با بنیاد مختومقلی فراغی و سایرنهادهای فرهنگی، بر اهمیت راه‌اندازی ادبیات تطبیقی ویژه‌ی نوجوانان گلستانی با استفاده از فرهنگ بومی و محلی اشاره کرده و بیان کرد: این موضوع پس از ارسال طرح پیشنهادی به مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور و ارائه‌ی راه‌کارهای مشخص به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی در این نشست حضور اقوام مختلف کشور در استان گلستان را ظرفیتی مطلوب و ویژه بیان کرده و از راه‌اندازی کتاب‌خانه‌ی اقوام در این استان سخن گفت.

این مقام مسوول فرهنگی در ادامه سخنان خود به میزبانی منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌الملی قصه‌گویی در گلستان اشاره داشته و اظهار کرد: روی‌کرد کانون پرورش فکری گلستان پرداختن به قصه‌های بومی و محلی است و این جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی اقوام مختلف استان گلستان با زبان قصه و قصه‌گویی است.

هم‌چنین برپایی نشست‌های تخصصی ادبی با موضوع مقایسه‌ی اشعار مختومقلی فراغی با شعرای کهن ایرانی از دیگر مطالب ارائه شده توسط مدیرکل کانون گلستان در این نشست بود.

قرار است در مورخ ۳۰ خردادماه سال جاری در راستای تجلیل از مقام این شاعر فرهیخته، ویژه‌برنامه‌ای به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتاق بازرگانی استان گلستان در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان برگزار ‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =