مربی کتاب‌خوان می‌تواند عضوی کتاب‌خوان تربیت کند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در جلسه شورای کتاب گفت: مربی کتاب‌خوان می‌تواند عضوی کتاب‌خوان تربیت کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در سومین جلسه شورای کتاب کانون استان در سال جاری بابیان اهمیت شورای کتاب، تأکید کرد: باید تلاش شود تا مربیان بیش از پیش به اهمیت مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی توجه ویژه داشته و آن را از اولویت‌های اصلی کاری خود در مراکز قرار دهند.

داریوش علومی، معاون فرهنگی هم گزارشی از تولید محتوا در خصوص خاندان شیخ صفی‌الدین اردبیلی ارائه و ابراز امیدواری کرد کتاب «از خانقاه اردبیل تا اتحاد ایران» جهت رونمایی در گرامیداشت هفته اردبیل آماده شود.

سپس حسین یوسفی کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی هنری و ادبی به تشریح آسیب‌ها و راهکارهای عملی فعالیت‌های کتاب‌خوانی در سطح مراکز پرداخته و خواستار هدایت عالمانه کارشناسان و مربیان در جهت توسعه فعالیت‌های کتاب محور و توجه ویژه به این حوزه شد.

در ادامه مهدیه علیقلیزاده کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون، گزارش کوتاهی از اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح‌های پیش‌بینی‌شده مراکز با محوریت کتاب، علاقه‌مندان به تولید محتوا، بانک اطلاعات مؤلفان و معرفی کتاب ارائه کرد.

شرکت‌کنندگان در این جلسه پس از بحث و گفتگو در خصوص موضوعات مطروحه، موارد ذیل را مصوب کردند: کارگاهی نمودن فعالیت روخوانی کتاب، ارائه طرح و ایده در خصوص چگونگی نظارت بر اجرای فعالیت‌های کتاب محور در مراکز و تدبیر در رونق بیشتر و بهتر آن‌ها، جمع‌آوری طرح‌ها و ایده‌های علاقه‌مندان به تولید محتوا با موضوع بازی‌های محلی و زندگی شاه اسماعیل صفوی، بازنگری سیاست‌ها و اهداف شورای کتاب و تهیه کتاب بانک اطلاعات مؤلفان حوزه ادبیات کودک و نوجوان و تاریخ و مشاهیر اردبیل.

شایان‌ذکر است، در مراکز ۲۳ گانه و همچنین کتابخانه‌های سیار و پستی کانون در سراسر استان نیز برنامه‌هایی همچون جشن کتاب، مسابقه، کتاب سازی، پویش کتاب‌خوانی، آشتی با کتاب، نشست‌های تخصصی، تقدیر از کتاب‌خوان‌ها، نقد و بررسی کتاب، نشست با نویسندگان و ... در مناسبت‌های مختلف و در طول سال اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =