گردهمایی آموزشی و نشست تخصصی مربیان مسئول ،مربیان کتابخانه های سیار روستایی و مربیان ادبی کانون کردستان در سنندج برگزار شد

گردهمایی آموزشی و نشست تخصصی مربیان مسئول ،مربیان کتابخانه های سیار روستایی و مربیان ادبی کانون کردستان با حضور کلیه مربیان مسئول و مربیان ادبی در مرکز فرهنگی هنری شماره 4 سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در ابتدای این جلسه مدیر کل کانون استان کردستان در سخنانی ضمن خیر مقدم از تلاش ارزشمند همکاران در سال گذشته و برنامه ریزی که برای سال جدید انجام داده اند قدردانی کرده و گفت: انشاالله سال 98 را هم مانند سال 97 با موفقیت پشت سر بگذارید و پیش بینی های که انجام داده اید را به نحو احسن به سرانجام برسانید.

سهیلا شیخی افزود: ما در سال 97 دیدیم که بسیاری از اعضا و مربیان در فعالیت های مختلف کشوری و استانی حائز رتبه شدند که همه ما از این خبرها مسرور شدیم که این قطعاً با همکاری همگی بزرگواران این میسر شده است.

شیخی در سخنانی کار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را جزء سعادت عنوان کرد و گفت: شما در سنگر فرهنگی دارید تلاش می کنید همیشه و همه جا گفتم که کار فرهنگی کار نرم است و کار فرهنگی با گذشت زمان مشخص می شود که چه کاری انجام داده ایم ولی خوشبختانه فعالیتی که در کانون انجام می شود استانی و کشوری کاملا قابل ملموس است.

وی خاطر نشان ساخت: شما مربیان توانمند می توانید با بروز رسانی کردن فعالیت های 40 گانه کانون در جذب و نگهداری بیشتر اعضا موثر باشید .

مدیر کل کانون استان کردستان در ادامه عنوان کرد: همه ما انسانها در جامعه زندگی می کنیم و اگر به اطراف مون نگاه کنیم هزاران مسائل چه خوب و چه بد به چشم می خورد اما آنچه که در حیطه ی کار ماست نگاه به مسائل فرهنگی است و اساس و بنیاد همه ی مسائل فرهنگی از کودکی آغاز می شود.

سهیلا شیخی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همکاران و مجموعه ی فعال خود این امید را داد که با تمام توان در مسیر رفع مشکلات و مسائل  سخت افزاری و نرم افزاری مراکز  خواهد کوشید و این نوید را داد که با تلاش و  همت همکاران خود دست در دست هم به مهر  بتوانند مکانی برای اعضا  درست کنند تا بتواند در دایره ی تسلل تکرار و روز مرگی در چار چوب فعالیت های کانون  آنچنان  قدم بردارند که اعضا کودک و نوجوان راه آینده ی  خودرا در کانون بیابند .

شیخی گفت: طی بازدید هایی که از مراکز داشته ام به این نتیجه رسیده ام که هر کدام از مراکز و مربیان در رشته هایی خاص دارای تجربه و خلاقیت و تبحر می باشند و پیشنهاد میکنم که هر کدام از شما در هر کدام از فعالیت های 40 گانه کانون که دارای خلاقیت و مهارت بیشتری هستید  بیشتر وقت بگذارید و برجسته کرده و همان فعالیت را ویژه با اعضا انجام دهید .

وی افزود: یکی از مسائل و مشکلاتی که کانون کشور با آن مواجه است سن مخاطبین است که کاهش پیدا کرده است که برای این مشکل راه حل تشکیل انجمن داده شده است که خوشبخانه این امر در استان میسر شده است با راه اندازی انجمن نمایش،ادبی و فیلم سازی در استان راه اندازی شده است.

مدیر کل کانون استان کردستان، در پایان بر تعامل و ارتباط مسئولین مراکز با فرمانداریها تاکید کرد و افزود:لازم است ارتباط بیشتری با فرمانداران شهرستان ها داشته باشید برای جذب اعتبار دولتی برای مراکز و در برنامه های  مشترک که با ادارات اجرا می کنید معرفی کانون را چه از نظر بصری چه از نظر گفتاری انجام بدهید.

 معاون فرهنگی و اجرایی کانون از افتتاح  انجمن های قصه گویی و عکاسی در آینده ی نزدیک خبر داد  و از مربیان و همکاران خود خواست تا با متد اولیه ی روان شناسی آشنا شوند و بتواند هرروز را روز تازه ای بدون  سختی ها و مشکلات روزهای پیشین خود بدانند و به نقطه ی صفر اندیشه و شروع تازه برای مسائل خود  دست یابند.

سیروان کنعانی در این جلسه بر تقویت گروه های نمایش و استفاده از ظرفیت انجمن های هنری استان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: تاکنون انجمن های مختلفی از جمله ادبی، نمایش، فیلم سازی، راه اندازی شده است و اعضا نوجوان و ارشد عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  انجمن ها مشغول فعالیت هستند و همچنین  بر روند برگزاری جلسات انجمن در بخش های فیلم،نمایش و ادبی تاکید نمود.

 کنعانی بر صرفه جویی و توجه به الگوی مصرف ملزومات و معرفی مراکز و حامل های انرژی ،انگیزه بخشی به مجموعه به جهت تقویت درآمدزایی مراکز و تلاش جهت هدایت هدفمند و صحیح کارگاههای دوره ای مراکز و توجه بیشتر در فصل تابستان را یادآور شد.

وی در پایان افزود: فراخوان های هنری و بین المللی و هدایت اعضا و همچنین اطلاع رسانی مناسب در این خصوص  و بازدید از مراکز در فصل تابستان و بررسی شاخص های اصلاحی و برنامه ریزی زمانبندی شده مد نظر می باشد.

مدیر حراست کانون استان کردستان نیز در سخنانی به تشریح وظائف حراست  پرداخت و گفت: وظیفه اصلی حراست، مواظبت از سلامت سازمان است؛ چراکه هر سازمانی جهت نیل به اهداف خود به سلامت درونی و بیرونی نیاز دارد .

جوادضیایی افزود: رویکرد اجرایی به اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مولفه‌های اقتدار ملی موجب کاهش آثار و تبعات منفی تکانه‌های اقتصادی داخلی و خارجی خواهد بود و لازم است رویکرد کاملا در مراکز کانون مد نظر قرار گیرد.

وی در پایان در مورد سفرهای خارجی همکاران توضیحاتی ارائه داد و مباحثی در مورد انتخابات و تلاش برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن آن را بیان کرد.

در کنار کارشناسان فرهنگی ،ادبی ،روابط عمومی، مالی، انفورماتیک ، حراست ، اداری و دیگر بخش های کانون با بررسی مسائل مشکلات و راه کارهای اساسی برای حل همه موارد مطرح شده بتوانند تابستان گرم وصمیمی برای اعضا کانون رقم بزنند و بتواند  در مسیر کشف و استعداد اعضا آنچنان محکم و پر انرژی حاضر شوند که  بخشی از موفقیت آینده ی اعضا باشند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =