کد خبر: 288717
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
نشست فصلی مربیان ادبی استان کردستان  در سنندج برگزار شد

نشست فصلی مربیان ادبی استان کردستان با حضور مربیان ادبی مراکز موچش ، صاحب ، شماره یک و دو سقز ، شماره یک مریوان ، شماره سه و مجتمع سنندج ، دیواندره و قروه و سریش آباد در مرکز فرهنگی هنری شماره 4 سنندج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون استان کردستان در ابتدای این نشست گفت : فعالیت های ادبی از ویژگی های خاصی برخوردارند که در طول  یک فرآیند اعضا را با خود همراه می کنند و مربیان ادبی خلاق با بهره گیری از سایر فعالیت ها ، شیوه های جذب  و نگهداری اعضا را به کار می گیرند.

شیخی افزود: با توجه به این که مربیان ادبی استان از نیروهای توانمند و پیگیر هستند ، می توانند در فعال سازی حضور نوجوانان در مراکز نیز اقدامات مفیدی انجام دهند  و تشکیل انجمن های ادبی را به عنوان یکی از این اقدامات نام برد.

وی همچنین با اشاره به افتتاح انجمن ادبی در مراکز سنندج در سال گذشته گفت : تجربه ی حضور در جلسات این انجمن به من نشان داد که اعضای کتابخوان و علاقمندی را داریم که به فضاهایی اینچنینی جهت اثبات خود ، بروز استعداد ها و علاقمندی هایشان  نیاز دارند.

شیخی همچنین با بیان این نکته گفت: فعالیت های ادبی ضمن پرورش خلاقیت و تخیل اعضا و آشنایی و انس بیشتر بچه ها با ادبیات ، زمینه ی نقد و تمرین مهارت های زندگی را هم به بچه ها می آموزد.

 مدیرکل کانون استان با اشاره به این نکته که تحلیل ها و آمارهای تهیه شده در بخش های مختلف فرهنگی هنری و ادبی از جمله در بخش ادبی به پیشبرد بهتر امور و اهداف کمک خواهد کرد ، گفت : نگاهی دقیق تر و موشکافانه تر به آن ها داشته و با داشتن روحیه ی نقد پذیری ،  تلاش در جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت را در اولویت داشته باشیم.

معاون فرهنگی اجرایی کانون استان در ادامه ی جلسه در سخنانی خاطر نشان ساخت: انجمن ادبی سنندج  در سال گذشته بسیار خوب و فعال آغاز به کار کرده و با برگزاری چهار جلسه در زمینه ی جذب ونگهداری اعضا تأثیر بسیاری داشته است و باید جدی گرفته شود.

سیروان کنعانی همچنین با اشاره به فعالیت های خاص همکاران در بیرون از کانون گفت : ما در کانون همکاران توانمندی داریم که در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری و ادبی فعال هستند. چاپ کتاب ، حضور در نمایشگاه های استانی و کشوری ، فیلم سازی و ...  از جمله زمینه های فعالیت های همکاران استان است که البته  باز هم می توانند تلاش بیشتری را در معرفی خود و توانایی و استعداد های خود به جامعه هنری داشته باشند. قطعا این اتفاق خوشایند  می تواند  پل ارتباطی بین کانون و دیگر ارگان ها نیز باشد.

کنعانی با اشاره به فعالیت های ادبی کانون گفت : اعضا با فعالیت های ادبی در مراکز ارتباط خاصی برقرار می کنند که این ارتباط در بیشتر مواقع ماندگار می شود و اعضای ادبی از جمله اعضایی هستند که در سالیان بعد هم به مراکز مراجعه می کنند و پیگیر کانون و فعالیت هایش در سال های جوانی و میانسالی نیز می باشند و ما در نظر داریم که با حضور اعضای ارشد در فعالیت هایی از جمله انجمن های ادبی و شرکت در ویژه برنامه های خاص  همچون بزرگداشت ها و تقدیر از اعضای قدیمی ، حضور آن ها را قدر بدانیم.

در ادامه ی جلسه کارشناس ادبی با تشکر از عملکرد خوب مربیان ادبی در سال گذشته گفت : مرکز آفرینش های  ادبی در سال پیش رو در نظر دارد نسبت به برخی برنامه ها نگاه ویژه ای داشته باشد. از جمله پیشبرد بهتر اهداف در بخش تربیت ادبی ، شناسایی و جذب اعضای توانمند و علاقمند به شرکت در فعالیت های ادبی و جذب و نگهداری اعضای نوجوان و ارشد از طریق تقویت فعالیت انجمن های ادبی  که قطعا با وجود مربیان توانمند و پیگیر  به نتایج مطلوب خواهد رسید.

الهام زارعی زاده با اشاره به زمان بندی انجام گرفته برای این نشست دو روزه گفت: طی نامه هایی که قبلا برای مربیان ادبی ارسال شده بود ، تقاضا شده که هر مربی با مستندات لازم جهت معرفی کارگاه خود در جلسه حاضر شود و روز اول این نشست به معرفی کارگاه های ادبی مراکز و تحلیل فعالیت های ثبت شده در نرم افزار کتابداری   اختصاص خواهد داشت . وی همچنین اضافه کرد : از جمله موارد قابل ذکر در معرفی کارگاه هیا ادبی مراکز اشاره به تعداد اعضا  ، تعداد کارگاه های سه گانه ی مرکز ، فعالیت های ویژه و  نمایش عکس از فضای کارگاه های ادبی، طرح های دیورای کار شده و ... می باشد.

زارعی زاده در ادامه گفت : روز دوم نشست به مباحث مرتبط با کتاب کارهای بخش ادبی اختصاص دارد  و کتاب های سطح یک و دو داستان نویسی و کتاب راهنمای عملی نمایشنامه نویسی به طور کامل با ارائه ی طرح های مرتبط ارسالی مربیان ادبی و نیز کتاب های روزنه و  بررسی خواهد شد.

بازدید از نمایشگاه تعدادی از پرونده های بخش مکاتبه ای و نیز آرشیو بخش ادبی مجتمع سننندج از فعالیت های جنبی این نشست دو روزه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =