برپایی دوره‌ی آموزشی «فرآیند قصه‌گویی از متن تا اجرا» در کانون پرورش فکری گلستان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان اقدام به برپایی دوره‌ی ‌آموزشی «فرآیند قصه‌گویی از متن تا اجرا» ویژه‌ی مربی‌مسوولان و مربیان فرهنگی در دو حوزه‌ی شرق و غرب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در این دوره‌ی آموزشی که با هدف ارتقای سطح کیفی قصه‌گویی مربیان و ترغیب آنان برای حضور درخشان در بیست‌دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد، مربی‌مسوولان و مربیان فرهنگی کانون گلستان با تکنیک‌های بازنویسی و بازآفرینی قصه در قالب طرح ابداعی علی‌مراد خرمی مدرس این دوره با عنوان هفت گنبد آشنا شدند.

تشریح مراحل هفت‌گانه قصه‌گویی، شناخت شخصیت و صحنه‌های قصه و مناسب‌سازی آن با فضای اجرا، بررسی قصه‌های مربیان از بعد محتوایی به همراه نقد سایر حاضران، فضاسازی برای ورود به قصه و بیان اهمیت نقش زبان بدن در قصه‌گویی و تشریح تفاوت اساسی میان قصه و نمایش از مباحث برگزیده‌ی این دوره آموزشی بود.

گفتنی است دوره‌ی آموزشی «فرآیند قصه‌گویی از متن تا اجرا» ویژه‌ی مربیان‌مسوول و مربیان کانون گلستان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ ۲۶ و ۲۷ خردادماه با حضور معاون فرهنگی‌اجرایی و کارشناسان فرهنگی به مدرسی علی‌مراد خرمی کارشناس آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری استان مازندران در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون گنبدکاووس و مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =