کد خبر: 288863
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
بازدید 577
آغازی خوب برای تابستان در مراکز کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین،با اجرای برنامه های متنوع،آغازی خوب را برای تابستان سال 98 رقم زدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین،هم‌زمان با آغاز فصل اوقات فراغت دانش‌آموزان،مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین،برنامه‌های متنوعی اجرا کردند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین، فصل  تابستان را با اجرای یک برنامه آیینی آغاز کرد.در این برنامه با حضور 65 عضو،«جشن آب پاشونک »در بوستان مطهری برگزار شد.

معرفی جشن آب پاشونک و آداب و رسوم آن، قصه گویی " قطره قطره جمع گردد "، ارائه تحقیق اعضا راجع به شیوه‌های صرفه جویی و مصرف درست آب و طرح " همیاران آب " از فعالیت‌های این جشن بود که همیاران آب کوچک کانون برای پرهیز از اسراف آب از پیش با مسوول فضای سبز هماهنگ کرده بودند تا به چمن‌ها آب داده نشود، در ادامه اعضا در چند بازی گروهی پرنشاط شرکت کردند.

گفتنی است، براساس بررسی های تاریخی، جشن«آب پاشونک»از آیین‌های آغاز تابستان بوده که در بسیاری از نواحی ایران همراه با گردهمایی و مراسم آب‌پاشی در صحرا برگزار می‌شده است .

این مرکز هم‌چنین، در دومین برنامه طرح«یک شغل یک زندگی» که در راستای شعار کانون«خوب زندگی کردن تمرین می خواهد » طراحی شده است، یک اردوی علمی - فرهنگی و تفریحی برای 16عضوپسر برگزار کرد . در این اردو اعضا از بخش‌های مختلف مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی استان قزوین بازدید کردند و از توضیحات کارشناسان در بخش سایت معرفی گیاهان دارویی، کارگاه فن آوری گیاهان دارویی، مزرعه تولید انرژی نو ، آزمایشگاه تخصصی، کلکسیون حشرات استفاده کردند . همچنین اعضای مرکز از بخش مزارع و پرورش دام و طیور بازدید کردند و با توضیحات کارشناس این بخش با مشاغل کشاورزی مکانیزه و سنتی، پرورش بوقلمون و تولید اسانس و عرقیات آشنا شدند . در ادامه اعضا در پارک الغدیر به انجام بازی های بومی و محلی پرداختند .

مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره دو هم تابستان را با یک کارگاه کاردستی‌های تابستانی آغاز کرد.این مرکز با برگزاری این کارگاه،از همه اعضا خواست،تا  با ساخت کاردستی‌های متنوع، تابستان را با خلق یک اثر هنری کانونی شروع کنند.

مرکز فرهنگی و هنری بویین‌زهرا، نخستین برنامه پویش گرم فصل کتاب این مرکز را در تاریخ 30 خرداد 1398، در بوستان بانوان این شهرستان اجرا کرد.

 قصه گویی کتاب «کلوچه هایی برای خدا»، آموزش کاردستی، معرفی برنامه‌های تابستانی کانون و اجرای مسابقه از فعالیت‌های این برنامه بود.

نخستین برنامه پویش فصل گرم کتاب آوج هم به همت کانون در تاریخ 3 تیر 1398، در بوستان ملت این شهرستان برگزار شد.

  اجرای نمایش کدو قلقله زن توسط واحد نمایش استان، روخوانی کتاب ، شعر خوانی و اجرای مسابقه از فعالیت‌های این برنامه بود که با مساعدت شهرداری آوج برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =