پیوند عکاسی با ادبیات در کارگاه‌های تابستانی کانون

مدرس کارگاه عکاسی گفت: سوق دادن نوجوانان به سمت عکاسی بر پایه ادبیات و کتاب‌خوانی هدف اصلی کارگاه‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا کریمی‌صارمی با بیان این مطلب افزود: کارگاه‌های عکاسی مقدماتی تابستانی ویژه نوجوانان با شیوه‌ای جدید در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران برگزار می‌شود.

این مدرس عکاسی در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنم در این کلاس‌ها از شیوه جدید آموزشی برای علاقه‌مند کردن بچه‌ها به داشتن نگاه جست‌وجوگر در عکاسی بهره ببرم.

وی با بیان این‌که سال گذشته نیز تلاش کردیم تا نوجوانان برای انجام پروژه‌های عکاسی به سمت کتاب بروند و با کتاب‌های مورد علاقه‌شان از جمله شعر و داستان وارد کلاس شوند، افزود: بچه‌ها با خواندن کتاب به کاربردی بودن مطالب پی می‌برند و به این ترتیب ادبیات وارد محتوای عکس می‌شود. بنابراین وجود کتاب در کارگاه‌ها از ارکان اساسی است. حتی قرار است از هنرجویان بخواهیم حالت‌های درونی‌شان را به تصویر بکشند.

کریمی‌صارمی در مورد استعدادیابی در این کارگاه‌های تخصصی گفت: کارگاه آموزشی با هدف پیدا کردن استعداد است بنابراین پس از پایان کارگاه‌ها با برگزاری نمایشگاه، استعدادهایی که شناسایی شدند به انجمن عکاسان نوجوان که کلیدش در زاهدان خورده شده است و به زودی در یاسوج و سراسر کشور هم راه‌اندازی می‌شود، معرفی خواهند شد.

کارگاه‌های تخصصی عکاسی مقدماتی ویژه نوجوانان تابستان ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =