گرامی‎داشت روز ملی ادبیات کودک ونوجوان با حضور ناصر کشاورز در چالوس

هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، نشست ادبی"ترنم تابستان "با حضور ناصر کشاورز، شاعر کودک و نوجوان در شهرستان چالوس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، این برنامه با همکاری مراکز چالوس و دلگشا و گروه «کتابکده نوج» به مناسبت روز قلم و روز ملی ادبیات کودک ونوجوان با حضور ناصر کشاورز، شاعر برجسته کودک ونوجوان، معاون فرهنگی کانون مازندران  و هم‌چنین حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری  شماره 2 چالوس برگزار شد.

ناصر کشاورز در این برنامه با گرامی‌داشت نام و یاد مهدی آذری یزدی به چگونگی سرودن شعرهایش اشاره کرد و  اظهار داشت: مسایل و مواردی که در محیط پیرامون انسان وجود دارد مهم‌ترین سوژه من در شعرهایم می باشد. بر همین اساس اعتقاد دارم چیزهایی که ظاهرا کم مصرف هستند و به نظر نمی آیند، می تواند موضوع مناسبی برای سرودن شعر باشد.

این شاعر کودک ونوجوان با تاکید بر خوب دیدن به عنوان یک نکته مهم در خلق شعر پرمخاطب افزود: بهترین سوژه‌ها همان‌هایی هستند که  بقیه از کنارش بی توجه رد می شوند. نگاه هنرمندانه شاعر است که می تواند اهمیت آن‌را در قالب شعر، نوشته و ... برای مخاطب عرضه نماید و یا این موضوع  را برای جامعه حساس کند.

کشاورز در عین حال یکی از آفت‌های بزرگ شعر و نویسندگی در حوزه کودک ونوجوان را علاقه زودهنگام والدین و بچه‌ها برای انتشار آثار ادبی فرزندانشان عنوان کرد و تصریح نمود: این‌گونه تشویق‌ها باعث  بی‌راهه رفتن مسیر ادبی کودک خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش، تجربه و کسب دانش، بهترین مسیر شاعر کودک و نوجوان است و چنین استعدادهایی بهتر است زیر نظر مربیان توانمند پرورش یابند و البته می توانند آثار خوب‌شان را در مجلات و نشریه‌های تخصصی به چاپ برسانند.

شعر خوانی ناصر کشاورز- شعر خوانی مربی ادبی مرکز آمل- اجرای سرود گروه  مرکز فرهنگی هنری دلگشا- جمع خوانی شعر اعضای مرکز چالوس و... از دیگر  برنامه‌های این نشست ادبی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =