قشم به کتابخانه سیار روستایی نیاز دارد

ناهیدسلیمانی احمدی مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان درجلسه شورای اداری قشم نیاز به کتابخانه سیار روستایی در قشم را نیاز فوری این منطقه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، ناهید سلیمانی احمدی مدیرکل کانون هرمزگان در جلسه شورای اداری شهرستان قشم که با حضور علیرضا نصری فرماندارقشم و مدیران دستگاه‌ها برگزارشده بود نیاز به یک دستگاه کتابخانه سیار روستایی را نیاز فوری این منطقه دانست.

وی افزود:جزیره قشم به دلیل وسعت جزیره و پراکندگی روستاها و نبود دسترسی مردم و به ویژه کودکان به کتاب، به وجود یک کتابخانه سیار نیاز فوری دارد.

ناهید سلیمانی احمدی افزود: با توجه به شرایط قشم، انتظارات از این جزیره بیش از این است و مسوولان باید در این راستا همکاری‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: هم اکنون کانون پرورش فکری در قشم به روش مکاتبه ای با چند روستا از جمله درگهان، دولاب، سوزا، برکه خلف و غیر آن خدمات رسانی می کند، اما این خدمات به بخش ادبی محدود می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان تصریح کرد: در صورت ایجاد کتابخانه سیار، امکان ارائه سایر خدمات کانون از جمله امانت کتاب، شعرخوانی، داستان خوانی، کاردستی و غیر آن ممکن می شود.

مدیر کل کانون هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خوداوقات فراغت را یک فرصت مناسب برای شکوفایی و رشد استعدادهای کودکان ونوجوانان دانست و گفت: اوقات فراغت به عنوان یکی از نیازهای اســـاسی هر انســـان به ویژه کودکان و نوجوانان، همــواره مورد توجه صاحب نظرانِ علوم‌تربیتی و پرورشی بوده است واستفاده صحیح از این دوران طلایی رشد وشکوفایی استعداد آن‌ها می‌باشد.  

مدیرکل کانون هرمزگان خاطر نشان کرد: مراکز کانون پرورش فکری در کنار فعالیت‌های ۴۲گانه‌ای که در ابعاد مختلف به حفظ آداب و رسوم و سنت‎ها کمک می‌کند به نیازهای امروزی کودک و نوجوان نیز توجه دارند به عنوان مثال ایجاد فضای علمی نجوم، توجه به رباتیک، آموزش پویانمایی، دعوت از نویسندگان و شاعران برجسته کشور،  برقراری ارتباط چهره‌به‌چهره با کودکان و نوجوانان با پدیدآورندگان آثار برجسته و فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه انرژی و حفاظت از محیط زیست با زبان جذاب قصه و هنر و ... از جمله برنامه‎های کانون است که نه تنها در تابستان بلکه در تمامی طول سال به آن توجه می‌نماید.

مدیر کل کانون هرمزگان با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها نهاد تخصصی در خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت محسوب می‎شود تصریح کرد: افراد ۶ تا ۱۸ سال می‎توانند در کلاس‎های آموزشی کانون شرکت نموده و به مهارت‌های ویژه در زمینه‌های مختلف و متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی دست پیدا کنند.

جلسه شورای اداری شهرستان قشم با حضور فرماندار، امام جمعه شهرستان قشم و مدیران دستگاه‌های اجرایی روز شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک دارای ۵۸ روستاست. این شهرستان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =