نویسنده‌ی کودکان، با بچه‌ها هم‌بازی شد

اعضای مرکز فرهنگی هنری شهر قدس کانون استان تهران، در تابستان ۱۳۹۸ میزبان «جمال‌الدین اکرمی» نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان بودند و در کارگاه نمایش بداهه، دست به تجربه‌های تازه‌ای در حوزه نوشتن خلاق زدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، جمال‌الدین اکرمی، نویسنده و تصویرگر حوزه کودک و نوجوان، میهمان جمع صمیمی ۱۷۰ نفر از اعضای مرکز شهر قدس کانون استان تهران بود.

کودکان و نوجوانان این مرکز فرهنگی هنری این نویسنده‌ی خوش‌قریحه را از طریق کتاب‌هایی که از او خوانده بودند می‌شناختند. کتاب‌هایی همچون بازگشت پروفسور زالزالک، پرنده و چشم‌هایش، شب‌به‌خیر ترنا، فاخته تنها، مرغ مهاجر و... که برخی از کتاب‌ها توسط انتشارات کانون به چاپ رسیده و در مراکز کانون موجود است.

نویسنده کتاب «غریبه و دریا» در ابتدای برنامه، بچه‌ها را در کارگاه نمایش خلاق به مشارکت دعوت کرد و با یک‌ تکه کاغذ و حرکات نمایشی دست‌هایش، با همراهی یکی از مربیان، نمایشی بداهه را اجرا کرد و از بچه‌ها خواست از همین قطعه‌ی کوتاه نمایشی و بر اساس شخصیت‌های این نمایش، سوژه‌ی داستان خود را انتخاب کنند.

اجرای چند نمایش بداهه با ماسک توسط اعضای داوطلب، زیر نظر میهمان برنامه، یکی دیگر از بخش‌های جذاب این برنامه بود که اشتیاق حاضران برای ادامه‌ی فعالیت نمایشی، منجر به اجرای نمایش خلاقانه‌ی «ترب پربرکت» توسط  میهمان برنامه و ۸۰ عضو کودک شد.

از دیگر برنامه‌های این روز تک‌نوازی‌های تار توسط مربی موسیقی، تجلیل از برگزیدگان مسابقه قصه‌ها و نمایش‌های قرآنی و برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی و مسابقه‌ی سفالگری بود.

«طاها علیزاده، زینب شمشاد، ماهان قند چی، ثمین احدی، ابوالفضل آقاوردی، ریحانه محمدی، فائزه ایزدی، کیانا سنبلی، آنیسا معدنی، سید کیا احمدی و سهیلا فرجی، یاسر رضایی و آرش سعیدی» اعضای موفق این کتابخانه بودند.

بخش پایانی این ویژه‌برنامه اهدای تندیس و تجلیل از جمال‌الدین اکرمی و پذیرایی ناهار با دست‌پخت اعضا و والدین و مربیان در جشن غذای این مرکز فرهنگی هنری بود.

گفتنی است این مرکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان قدس، خیابان ولیعصر، سایت اداری، جنب اداره ارشاد واقع‌شده است و در تمام طول سال به کودکان و نوجوانان این شهرستان خدمات فرهنگی،هنری و ادبی ارائه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =