کلنگ احداث بنای مرکز فرهنگی هنری کانون در خلیل‌آباد به زمین خورد

با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی وجمعی از مسئولان اجرایی و فرهنگی شهرستان خلیل‌آباد در روز دوشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸، مراسم کلنگ‌زنی احداث بنای مرکز کانون برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون در بدو ورود به شهرستان خلیل‌آباد با حضور در گلزار شهدا به مقام والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده نیز منتقل شود و حضور در گلزار شهدا و تکریم خانواده معظم شهدا از جمله راه‌های انتقال این فرهنگ با ارزش است.

مدیرکل کانون در آیین کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی هنری در این شهرستان ضمن تشکر از همراهی مسئولان شهرستان در شکل‌گیری این جریان فرهنگی گفت: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و فراهم آوردن شرایط دسترسی کودکان و نوجوانان به امکانات فرهنگی، هنری و علمی کانون توانستیم با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان خلیل‌آباد، زمینی به مساحت ۲۲۶۶ متر و زیربنای ۸۰۰ متر برای احداث ساختمان مرکز کانون شهرستان اختصاص دهیم.

ابراهیم زره‌ساز با بیان اینکه بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت این مرکز فرهنگی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: همدلی و همراهی خوبی در بین مسئولان و دستگاه‌های دست‌اندرکار شهرستان در این حوزه وجود دارد تا مرکز فرهنگی، هنری کانون در خلیل‌آباد احداث شود.

مدیرکل کانون با بیان اینکه برای نسل امروز انقلاب باید فضای بازیابی هویت تاریخی، دینی و انقلابی فراهم کنیم، تاکید کرد: با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر به ویژه کتاب می‌توانیم فعالیت‌های بسیار خوبی در شهرستان رقم بزنیم و امیدواریم با توجه به فصول و اعتبارات در نظر گرفته شده و محقق شدن آن، تا پایان سال ۱۳۹۸ حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد در ساخت پروژه پیشرفت داشته باشیم.

ابراهیم قاسمی‌پور فرماندار شهرستان نیز در این مراسم به نقش کانون در کشف و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود بالغ بر ۱۰ هزار دانش‌آموز و هزار نفر فرهنگی در شهرستان خلیل‌آباد ضرورت احداث کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در شهرستان خلیل آباد احساس می‌شد لذا اعتبار لازم برای ساخت این مرکز در نظر گرفته شده است و شهرداری، شورای‌شهر و اداره اوقاف نیز در تامین زمین همکاری لازم را داشته‌اند.

فرماندار خلیل‌آباد همچنین با تاکید بر اینکه امیدواریم این پروژه بتواند گرهی از مشکلات حوزه فرهنگی شهرستان باز کند، اذعان کرد: پایبندی به حوزه اعتقادات دینی در شهرستان خلیل‌آباد بسیار زیاد است و نمونه آن تقدیم ۲۸۵ شهید در شهرستان خلیل‌آباد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =