آیین نکوداشت استاد احمد جعفری نژاد به میزبانی کانون

آیین نکوداشت استاد احمد جعفری نژاد ، مدیر ارشد آتلیه معماری دیزنی لند روز شنبه پنجم مرداد به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی وهمکاری سازمان نظام مهندسی استان در سالن سینمای کانون باحضور زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ،اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، ثاقبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و جمعی از مدیران و صاحب نظران معماری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی  آیین نکو داشت استاد "احمد جعفری نژاد "فارغ التحصیل دانشگاه تهران و مدیر ارشد آتلیه معماری دیزلی لند به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با تدارک برنامه های ویژه  و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در سالن سینمای کانون برگزار شد .

در آغاز این مراسم جهانبخش قنبری مدیر کل کانون ضمن خیر مقدم به میهمانان  خطاب به جعفری نژاد گفت: شهر اراک مفتخر است امروز به میزبانی یکی از کودکان دیروزکه با افتخاراتش باعث سربلندی اراک و اراکی ها شده و امروز میزبان بزرگ مردی هستیم که بعد از گذشت چندین دهه از عمرش در دیار غربت اصالت خود را حفظ کرده و با افتخار خود را اراکی می داندمن به عنوان مسوول هزار کودک و نوجوان این شهر و استان بابت همه زحماتی که برای بچه ها کشیده اید سپاسگزاری می کنم و این برنامه فرصتی است تا در کنار بهره بردن از مباحث تخصصی به پاس قدردانی از زحمات شما با شعر و قصه های کودکانه میهمانتان کنیم و برای لحظه ای به دنیای کودکیتان سفر کنید و این تحفه را از مربیان و اعضای کانون پذیرا باشید.

معمار رویاها ، خالق هزارو یک شهر ،باعث لبخند هزاران هزار کودک در اقصی نقاط دنیا ، فرزندان این شهر هم لایق و شایسته یک یادگار ماندگار از شما همشهری با صفایشان هستندو همان طور که در همه آثارتان ردی از اراک به جا گذاشته اید خواهش می کنیم نام و نشانی از اراک را درپروژه عظیم هزارو یک شبتان پذیرا باشید.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در این مراسم اظهار کرد: جعفری نژاد ، از عزیزانی است که با فکر و ذهن خلاق خود، در خدمت جامعه جهانی بوده و خدمات ایشان معطوف به یک کشور خاص نیست و همه کودکان در اقصی نقاط جهان از تلاش و علم و هنر ایشان بهره مند شده اند.

مهدی زندیه وکیلی ضمن اشاره به بازدید های جعفری نژاد  از برخی از نقاط، تاریخی، تفریحی و گردشگری شهر اراک و ارج نهادن به عرق ملی استاد جعفری نژاد ، گفت: عشق و علاقه وی به نوع بشر به ویژه زادگاه خود، شهر اراک ستودنی است و این خصیصه در بازدیدهایی که از اماکن تاریخی و شهر بازی لاله اراک داشتیم بوضوح دیده می شد و ما امیدواریم بتوانیم از نظرات ایشان در بازسازی مجموعه تفریحی پارک لاله، طراحی منطقه نمونه گردشگری دره گردو، پارک وحش اراک و دیگر پروژه های ذیربط استفاده کنیم.

وی نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایجاد بستر رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان را یادآور شد و گفت: کانون پرورش کودکان و نوجوانان ؛مکان فعالیتهایی است که برای کودکان انجام می شود و خدمات دکتر جعفری نژاد هم در حوزه کودک و نوجوان است و عمر خویش را در این راه صرف کرده اند بدون اینکه ملیت برایشان مهم باشد.

در ادامه مجید ثاقبی رییس سازمان نظام مهندسی گفت:داشتن مرکز تفریحی مناسب در مرکز استان نیازمند مخاطب شناسی و بهره مندی از دانش طراحان بزرگ است.

وی اظهار داشت: تاریخچه اراک سه بافت شامل بافت سنتی، صنعتی و دانشجویی را در خود به نمایش گذاشته است ومعمار بزرگ اراکی، می تواند در اراک به عنوان زادگاه خود در طراحی اثر تفریحی و مرکز گردشگری تاثیرگذار باشد.

«احمد جعفری نژاد» در سمینار آموزش اصول طراحی و معماری فضای کودکان در اراک  گفت:  این طرح ها در کشورهای آمریکا، چین، ژاپن، فرانسه، ایتالیا و هنگ کنگ انجام و آماده سازی شده است و در ایران نیز طراحی سه فضای تفریحی شامل تم پارک آبی کیش، شهربازی هزار و یک شهر تهران و پلاژ بانوان جزیره کیش توسط اینجانب در حال انجام و یا اجرا است.

خالق اثر « معمار رویاها» گفت: پارک آبی کیش در ایران به بهره برداری رسیده است و پلاژ بانوان این جزیره در یک سال آینده راه اندازی خواهد شد.هم چنین  طرح تم پارک هزار و یک شهر در منطقه ۲۲ تهران به اتمام رسیده و در آغاز مرحله اجرایی قرار دارد.

وی اظهار داشت: پارک هزار و یک شهر مهمترین و اصلی ترین طرح ها است که بر مبنای هفت شهر عشق عطار بر هفت دیار شامل تهران قدیم، راه ابریشم، آینده، کودکان، اسطوره و هفت اقلیم طراحی شده است.

مدیر ارشد آتلیه‌ی معماری دیزنی‌لند گفت: طراحی و آماده سازی طرح جامع ۱۰ ساله دیزنی لند آمریکا، مرکز خرید بوئناویستای فلوریدا، نمایشگاه جهانی اپکات فلوریدا، معمار و مدیر هنری بخش مراکش، سرپرست طراحی و بازرس تم دیزنی لند توکیو ژاپن، بازرس تم دیزنی لند پاریس، مدیر طراحی دیزنی لند هنگ کنگ، طراحی ورودی تم پارک دیزنی لند شانگهای چین و طراح تم پارک آبی روباز ایران در کیش از جمله طرح هایم در سراسر جهان است.

در پایان مراسم با اهدای گل و هدیه ازسوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی و سازمان نظام مهندسی از ایشان تقدیر شد.

  در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از ۳۰ اثر طراحی معمار اراکی شامل طرح پیشنهادی مجتمع مسکونی در پروژه لبخند دبی، نمای هفت گنبد هزارو یک شب، دیزنی ورلد فلوریدا، پاویون کانادا  در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گشایش یافت.

احمد جعفری نژاد» معمار و طراح ایرانی بزرگترین شهربازی های جهان بعد از 50 سال به ایران بازگشته است. جعفری نژاد که مدیر ارشد آتلیه معماری دیزنی لند در آمریکاست ، نخستین ایرانی است که موفق به دریافت لقب اسطوره دیزنی لند در سال 2006 شده است. وی همچنین طراح مهمترین تم پارک های سراسر جهان است که نشان 30 سال خدمت برجسته را از شرکت دیزنی دریافت کرده است. این معمار برجسته در سال 1994 نامزد دریافت جایزه بین المللی معماری آقا محمد خان برای طراحی بازار دیار ماجراجویی دیزنی لند پاریس و استفاده از معماری خاورمیانه به ویژه معماری اسلامی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =