بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری است

فرماندار شهرستان رودبار برنامه‌محوری را بسترساز به‌کارگیری توانایی و هوش نسل کودک ونوجوان دانست و بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های کانون در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی تاکیدکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، محمد صالح ضیائی این سخنان را در دیدار با مدیرکل و جمعی از مسوولان کانون و شهرستان اظهارداشت و افزود: هزینه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری ارزش‌مندی است و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مناسب، زمینه‌ی بهره‌گیری ازهوش وتوانایی نسل کودک ونوجوان را فراهم‌می‌کند.

فرماندار شهرستان رودبار برهمین اساس، از کانون پرورش فکری به عنوان مجموعه‌ای اثرگذار و«موتورمحرکه»‌ی فعالیت‌های عرصه‌ی کودک و نوجوان نام برد و نقش آن را در ارتقای توان‌مندی‌های این نسل و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی دارای اهمیت ویژه عنوان‌کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودبار در سخنان خود اشاره‌ای به تعداد و گستره‌ی فعالیت‌های کانون در کشور و استان داشت و با نگاهی به وسعت، ساختار جمعیتی و شرایط جغرافیایی شهرستان رودبارگفت: گشایس مرکز ثابت کانون در لوشان، راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار شهری و افزایش کتاب‌خانه سیار روستایی آن در این بخش از استان می‌تواند بیان‌گر نگاه مهربانه این مجموعه و رعایت توازن در توزیع منابع و فرصت‌های فرهنگی باشد.

او برهمین اساس از لزوم همراهی با کانون سخن‌گفت و ضمن تاکید بر ضرورت تامین اعتبار برای گسترش زیرساخت‌های فرهنگی، از مسوولان شهرستان خواست برای گسترش فعالیت‌های این نهاد فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشند.

پرورش نسل کودک و نوجوان نیازمند سرمایه‌گذاری و جهاد ملی

مدیر کل کانون استان گیلان نیز سخنان خود را با قدردانی از همراهی فرماندار و مسوولان شهرستان آغازکرد و با بیان‌این‌که «جهاد علمی» در پرورش نسل کودک و نوجوان از اولویت‌هاست، تصریح کرد: نگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بیان‌گر اهمیت تربیت جوانانی مسوولیت‌پذیر، مومن، انقلابی و کاردان است و پرورش چنین جوانانی نیز سرمایه‌گذاری بر نسل کودک و نوجوان را طلب‌می‌کند.

اسفندیارضیائی در تشریح سخنان خود اظهارکرد: تمامی افراد کودکی را تجربه کرده و خواهندکرد؛ این دوران بهترین و موثرترین فصل زندگی برای رشد و بالندگی به شمار می‌رود و از این رو لازم است از تجربه‌های گذشته درس بگیریم و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

این مدیر فرهنگی هم چنین نقش کانون پرورش فکری را در نشاط‌بخشی به مخاطبان، تقویت نگاه امیدوار به فرداهای جامعه و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی یادآورشد و ضمن ارایه‌ی گزارشی از تعداد و گستره‌ی فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری و روستایی، کتاب‌خانه‌های پستی و مراکز فراگیر کانون گفت: بزرگ‌ترین سرمایه و راز موفقیت این مجموعه‌ی فرهنگی در بیش از نیم قرن فعالیت، مربیانی توان‌مند، بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده بانوان، استفاده هم‌زمان از تجربه و جوانی و اعتماد خانواده‌هاست.

او در این میان فرصت‌سازی برای نسل کودک و نوجوان و نقش‌آفرینی مراکز فرهنگی هنری آن به عنوان پاتوق‌های فرهنگی را مهم توصیف‌کرد و ضمن اشاره به هم افزایی و هم‌گرایی کانون با دیگر دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد گفت: نگاه ویژه به فرمانداران، شهرداران و بخشدان نیز گویای انتظار به‌جای این مجموعه از مسوولان برای در نظرگرفتن پیوست‌های فرهنگی فعالیت‌های عمرانی است.

بخش دیگری از سخنان این مدیر فرهنگی به ضرورت توجه به حقوق کودک اختصاص داشت و وی با تاکید بر این موضوع که توجه به نسل کودک ونوجوان یکی از مولفه‌های توسعه پایدار محسوب‌می شود، افزود: پیشرفت همه‌جانبه محدود به اختصاص منابع مالی نیست و استفاده درست از ظرفیت‌های گسترده نیروی انسانی و توجه به فرهنگ به عنوان «اکسیژن حیاتی جامعه» می‌تواند فرصت‌های بی‌شماری را برای همگان ایجاد کند.

ضرورت ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان، استفاده مناسب از فرصت‌های کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی کانون و درعین‌حال اشاره به ظرفیت‌های کانون زبان ایران، دیگر بخش سخنان ضیائی بود وی در همین‌حال از انتخاب مشاوران نوجوان وراه‌اندازی اتاق بازی در مراکز فرهنگی هنری رودبار، منجیل و رستم‌آباد در آینده نزدیک خبرداد.

تشریح خواسته‌های سخت افزاری و نرم افزاری مراکز رودبار، استقبال از برگزاری مهرواره و جشنواره‌های استانی در شهرستان، اعلام آمادگی برای حضور تریلی نمایش سیار و پیک‌شادی کانون در این بخش از استان و یادآورشدن برگزاری طرح «پویش فصل‌گرم کتاب» و «بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون» در سراسر کشور، بخش دیگری از سخنان مدیر کل کانون بود و وی در پایان همراهی و همگامی تمامی تصمیم‌گیرندگان و تصمیم سازان را با فعالیت‌های کانون به عنوان یک مهم‌ترین نهاد در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان خواستارشد.

برپایه این گزارش، بیان نقطه‌نظرات از سوی مسوولان شهرستان و مربیان مسوول مراکز کانون رودبار، منجیل و رستم‌آباد برای پیش‌برد هرچه بهتر برنامه‌های کودک و نوجوان محور، معارفه «فاطمه‌حسنلو» به عنوان مربی‌مسوول کانون رودبار و تکریم «لاله آروین»، مسوول پیشین این مرکز فرهنگی هنری و هم‌چنین بازدید ازساختمان پیشنهادی مسوولان جهت انتقال کانون رودبار از جمله این برنامه‌ها به شمارمی‌رفت.

پایان‌بخش هفتمین سفراستانی مدیرکل کانون استان گیلان که با هدف نیازسنجی و ایجادزمینه‌های هم‌گرایی افزون‌تر کانون با دیگر دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ صورت گرفت،  بازدید مسوولان از مرکز فرهنگی هنری کانون رودبار وحضور در گلزار شهدای گمنام و  ادای احترام به شهیدان بود.

تجلیل از تلاش های« لاله آروین» مربی مسوول بازنشسته کانون رودبار
معارفه« فاطمه حسنلو» به عنوان مربی مسوول کانون رودبار
حضور فرماندار و جمعی از مسوولان در مرکز فرهنگی هنری  رودبار
نشست صمیمانه مدیر کل کانون گیلان با اعضای مرکز فرهنگی هنری رستم آباد

ادای احترام به گلزار شهدای گمنام شهرستان رودبار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =