نگاه دقیق کودکان و نوجوانان هشتگردی به دنیای اطراف

کودکان و نوجوانان عضو مرکز هشتگرد کانون البرز، با شرکت در فعالیت‌های مختلف علمی، نگاه دقیق‌تری به دنیای اطراف می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، مریم فلاح نژاد، مربی مسوول مرکز هشتگرد، در این خصوص گفت: از آن جایی که فعالیت‌های علمی یکی از فعالیت‌های کانون است و شناخت هر چه بهتر و بیشتر جهان اطراف به افزایش جهان‌بینی کودکان ونوجوانان کمک خواهد کرد، بنابراین در تابستان امسال با برگزاری کارگاه‌های تخصصی علمی سعی کرده‌ایم تا کودکان ونوجوانان بیش از پیش جهان اطرافشان را بشناسند .

پیوند کارگاه‌های اسلامی- علمی

یکی از کارگاه های ویژه مرکز هشتگرد، ترکیب دو کارگاه فعالیت‌های اسلامی و علمی است .

فلاح نژاد در تشریح این فعالیت هم گفت: این کارگاه سعی دارد در قالب اجرای فعالیت‌های جذاب مفاهیم علمی را از قرآن،  کتاب الهی ما برداشت کرده و ضمن آشنایی کودکان ونوجوانان با علم، آن‌ها را با تدبر در آیات و احادیث و خلقت عظیم پروردگار، آشنا کند و افزود:

به عنوان مثال در یکی از این کارگاه‌ها سعی کردیم تا «عنکبوت» را به عنوان یکی از خلقت‌های خداوند به اعضا معرفی کنیم، بنابراین ابتدا آیاتی از سوره مبارکه «عنکبوت» برای بچه‌ها تلاوت شد، سپس مطالبی در رابطه با نحوه‌ی زندگی این جانور، تنیدن تارو ... برای اعضا بیان شد، در بخش بعدی فیلمی در خصوص زندگی عنکبوت پخش شد، ساخت کاردستی و نشریه دیواری با استفاده از مطالبی که اعضا در این زمینه جمع آوری کرده بودند از دیگر فعالیت‌های اجرا شده‌ی تکمیلی در این برنامه بود.

تقویت تفکر منطقی با گردشگری در دنیای میکروسکوپی

مسوول مرکز هشتگرد در پایان گفت مرکز هشتگرد چندین سال است که توجه به مفهوم «فلسفه برای کودکان» و «آموزش تفکر منطقی» را نیز در فعالیت‌های مختلف خود دنبال می‌کند و فعالیت‌های بسیاری از سوی مربیان مرکز در این حوزه انجام شده است.

 در همین راستا، سعیده توده کشت، کارشناس ارشد زمین‌شناسی با هدف تقویت مهارت‌ مشاهده و تفکر منطقی در اعضا، ضمن آشنا کردن کودکان ونوجوانان با میکروسکوپ و نمونه‌های زیستی شرایطی را فراهم می‌کند تا بچه‌ها دنیای اطراف خود را بهتر بشناسند

گفتنی است فعالیت علمی به عنوان یکی از فعالیت‌های بخش فرهنگی، در مراکز کانون اجرا شده و مخاطبان علاقه‌مند را جذب می‌کند.

لینک گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =