آیین معارفه مدیرکل کانون استان همدان برگزار شد

مراسم تکریم مدیرکل سابق و معارفه مدیرکل جدید کانون پرورش فکری استان همدان با حضور معاون فرهنگی کانون، قاسم تنها مدیر دفتر مرکزی حراست، مدیران کل استان های هم‌جوار، جمعی از مسئولان استان و کارکنان این اداره‌کل برگزار شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل استان همدان عنوان کرد:

باید نگاه کودکان و نوجوانان به عنوان یک طبقه اجتماعی مهم را درک کنیم

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه امروزه کودکان و نوجوانان به یک طبقه اجتماعی مهم و جدی به واسطه حضور تکنولوژی، تعاملات و کنش‌های مخصوص و ارتباطات درونی خود تبدیل شده‌اند گفت: برای سیاست‌گذاری فرهنگی در این حوزه باید فهم درستی از نگاه این قشر به زندگی داشته باشیم و با مدل سنتی و نگاه قدیمی نمی‌توان با آنها روبرو شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، محمدرضا زمردیان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کانون استان همدان که هشتم مردادماه در سالن سینما کانون و با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان، مدیران کل کانون استان‌های همجوار با همدان و همچنین جمعی از مدیران این استان برگزار شد با بیان این مطلب تاکید کرد: ما امروز با مخاطبی سر و کار داریم که از جهات مختلف با تمام هم‌سنین خود در طول تاریخ متفاوت است و ذائقه کاملا متفاوتی دارد که باعث شده تغییرات اجتماعی و فرهنگی در حوزه این گروه سنی هر روز پیچیده‌تر شود.

وی افزود: شنیده می شود که در نسل جدید تغییراتی در ارزش‌ها و باورها رخ داده است که من معتقدم اینگونه نیست و تغییراتی که در سطح جامعه میبینیم تغییرات رفتاری است و نسل امروز ما به باورهای سنتی، دینی و ارزش‌های کشورمان اعتقاد دارد اما در حوزه رفتاری نتوانسته‌ایم الگوهای درستی را تربیت و به آنها معرفی کنیم که کانون در این حوزه نقش مهمی را به عهده دارد.

زمردیان کانون را یک مدل بومی آموزشی و پرورشی دانست که جواب داده ولی نیاز به تغییرات اساسی و بازتألیف فعالیت ها دارد که در این راستا مسیر تازه ای را در پیش گرفته‌ایم و فعالیت "مهارت های زندگی" نمونه ای از آن است که با منابع دینی، قرآنی و علمی طراحی شده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان یادآور شد: توجه به مناطق محروم از سرفصل‌های جدی کاری ماست که در همدان واحدهای سیار به خوبی فعالیت می‌کنند و امیدواریم در نقاطی که امکان حضور واحدهای سیار وجود ندارد، از ظرفیت "پیک امید" به صورت استانی و ملی بهره برده و هدف از این برنامه آموزش و ارتقا سطح فعالیت‌های هنری و ادبی نوجوانان این سرزمین در مناطق محروم است.

همچنین در این مراسم مصطفی آزادبخت، معاون سیاسی و امنیتی استاندار به اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: کار کانون زیربنایی است و خشت اولِ تربیت است که باید خشت اول را محکم بگذاریم چون فرهنگ است که ما را به پیش می برد.

در ابتدای این مراسم هم سید محمدرضا جوادی مدیرکل سابق استان همدان به ارائه گزارشی از فعالیت خود طی 5 سال خدمت در کانون پرداخت و ضمن تبریک به مدیرکل جدید، از همکاران استان خواست تا همچون گذشته با مدیر جدید نیز همکاری کنند تا کانون همواره در اوج بماند.

وی افزود: همه این توفیقات میسر نبود مگر به همت همکاران کانون و هر اتفاق خوبی را نتیجه تلاش های تک تک همکاران دانست.

بهناز ضرابی‌زاده مدیرکل جدید کانون استان همدان هم با اشاره به سابقه حضور خود در کانون گفت: از تابستان سال 62 با دعوت به اردوی آفرینش‌های ادبی در حقیقت کانونی شدم و از آن روز تا به اکنون در کسوت‌های مختلف در خدمت کانون هستم.

او پس از تقدیر از فعالیت‌های سید محمدرضا جوادی قول داد کارها و پروژه‌های نیمه تمام ایشان را که شروع شده به اتمام برساند.

وی تصریح کرد: عضو محور بودن مراکز و فعالیت های آن یکی از دغدغه های من است و هر کتابخانه می تواند یک کارگاه تولید فرهنگی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =