کد خبر: 289964
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
بازدید 216
نشست آموزشی اصول و فنون قصه‌گویی

نشست آموزشی اصول و فنون قصه‌گویی با حضور الهام دارابی، مسئول دبیرخانه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون فارس، تشخیص و انتخاب قصه‌های متناسب با گروه سنی، متناسب‌سازی قصه‌ها در تسهیل روش‌های تربیتی و آموزشی، روش ‌های مناسب قصه‌گویی و کارگاه عملی قصه‌گویی از جمله مواردی بود که در این نشست آموزشی به آن پرداخته شد و 60 نفر از مربیان و کارشناسان کانون استان در آن حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس با اشاره به بیست‌ودومین جشنواره بین‌‍المللی قصه‌گویی گفت: «آینده ساختنی است» شعار بسیار زیبایی است که کانون انتخاب کرده است؛ همه می‌دانیم آینده برای همه مهم است. به گفته کامرانی هیچ وقت نباید به‌طور ناگهانی با آینده مواجه شد و باید برای کودکان و نوجوانانی که در ‌آینده مملکت به آنها سپرده می‌شود برنامه‌ریزی کرد. کامرانی افزود: برای هر فعالیت فرهنگی از جمله قصه‌گویی باید بستر مناسب فراهم شود هر چند احساس می‌شود امروزه کمتر از قصه‌ها در خانواده و جامعه بهره برده می‌شود اما کانون با نیم قرن تجربه در این زمینه فعالیت کرده و بر این باور است که قصه ابزار گران بهایی برای انتقال فرهنگ است.

معاون فرهنگی کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر خلاف باور بعضی‌ها، واقعیت‌ها در قصه نهفته و بسیاری از بزرگان مطالب خود را در قالب قصه بیان کرده‌اند. بسیاری از این قصه‌ها منشا کشف و اختراع می‌شود به همین دلیل تخیل روزی به واقعیت می‌پیوندد و مخترعین از همین قصه‌ها، تکنولوژی خلق کرده‌اند. قصه آنقدر مهم است که خداوند در قرآن از آن استفاده کرده و بسیاری از مسائل را در قالب قصه به انسان آموخته است. وی در پایان یادآور شد: قصه ابزار قدرتمندی است که تأثیرات بسیار دارد و می‌توان در فضای مجازی نیز از آن بهره برد.

به گفته کامرانی در مسائل تربیتی و پرورشی برد و باخت اهمیت ندارد و هدف این است که همه قصه‌گو باشند. وی از مربیان کانون فارس خواست تا هر کس به اندازه توان خود در بحث قصه و قصه‌گویی وارد شود و در ترویج آن بکوشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =