کد خبر: 289987
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
آغاز گردهم‌آیی آموزشی رابطان انجمن سرود کانون در تهران

نخستین گردهم‌آیی رابطان انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور روز 12 مرداد در تهران آغاز به‌کار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مباحث نظری سرود و موسیقی، سلفژ و صداسازی و تست صدا و نحوه تشکیل گروه سرود، رهبری و اجرای عملی گروه، همچنین تجزیه و تحلیل و رفع اشکال آثار سرود استان‌های مختلف از جمله سرفصل‌های اصلی این دوره آموزشی است.

فریدون شهبازیان هنرمند شاخص و استاد موسیقی در این گردهم‌آیی درباره‌ی تلفیق شعر و موسیقی و انتخاب شعر و ترانه با شرکت‌کنندگان در این گردهم‌آیی سخن خواهد گفت.

در آیین گشایش این نشست، معاون فرهنگی کانون در سخنانی، کنش‌گری اجتماعی را یکی از تفاوت‌های اصلی نسل نوجوان امروز نسبت به نسل‌های گذشته دانست و  بر اهمیت توجه به گرایش‌ها و ذائقه‌های‌های مخاطبان و تغییر در فعالیت‌ها و بروزرسانی آن در کانون تاکید کرد.

محمدرضا زمردیان ایجاد و راه‌اندازی انجمن‌ها در کانون را یکی از راه‌های اصلی استعدادیابی و بروز آن به صورت تخصصی در بین نوجوانان و استفاده از ظرفیت‌، دانش و تخصص هنرمندان شاخص در رشته‌های مختلف عنوان کرد.

او آموزش قاعده‌های رفتار گروهی، نقدپذیری و فعالیت در کنار هم، با به رسمیت‌شناختن توانایی‌های یکدیگر را بخشی از رویکردهای جدید کانون در آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان از طریق سرود دانست و توضیح داد: سرود در کانون باید با نگاه آموزشی و تربیتی دنبال شود و اثرگذاری اجتماعی و جذابیت داشته باشد. قصد ما این نیست که نوجوانان، سرودهایی را برای بزرگ‌سالان بخوانند بدون آن که مفهوم آن را بفهمند، بلکه تمامی سرودهای کانون باید برای مخاطبان کودک و نوجوان تهیه شود.

در این نشست انسیه موسویان سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون گزارشی از روند تشکیل انجمن سرود در کانون از سال 1397 ارایه کرد و گفت: این کار با تشکیل گروه سرود کر اعضای کانون تهران آغاز و پس از آن دوره‌های آموزشی برای مربیان و کارشناسان کانون در 22 استان کشور برپا شد که این آموزش‌ها در تمامی استان‌ها برگزار می شود.

او از ارسال شیوه‌نامه انجمن سرود به همه استان‌ها همچنین شیوه‌نامه مهرواره کشوری سرود کانون در آینده نزدیک خبر داد.

سهیل مطیعا دبیر انجمن سرود کانون نیز توضیح داد که آموزش‌های فعلی در استان‌های مختلف مقدماتی است و به تدریج و به صورت گام‌به‌گام این آموزش‌ها گسترده‌تر و پیشرفته‌تر خواهد شد و این مساله نیاز به زمان دارد.

نخستین گردهم‌آیی رابطان انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور روزهای 12 و 13 مرداد 1398 در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =