«صیانت از فرهنگ» رسالت خبرنگاران است

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: فرهنگ سنگ بنا و خاستگاه پیشرفت هر کشور است و خبرنگاران با توجه به تاثیرشان در جامعه وظیفه‌ی صیانت از این سرمایه‌ی گرانبها را برعهده دارند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان با حضور در دفتر خبرگزاری‌های تسنیم و پانا روز خبرنگار را به همه‌ی خبرنگاران تبریک گفت.

معصومه هادی در آغاز سخنان خود در خصوص اهمیت فرهنگ گفت: تمام ابعاد جامعه و زندگی مردم از فرهنگ تاثیر می‌پذیرد؛ فرهنگ نقطه‌ی قوت، تعالی و پیشرفت یک کشور است و هر کشوری در این حوزه قوی باشد بی‌گمان در زمینه‌ی اقتصاد، امور اجتماعی، امور زنان، کودکان و... قوی می‌شود.

وی سپس خطاب به خبرنگاران عنوان کرد: فرهنگ سنگ بنا و خاستگاه پیشرفت هر کشور است و شما خبرنگاران با توجه به تاثیری که در جامعه و افکار عمومی دارید وظیفه‌ی صیانت از این سرمایه‌ی گرانبها و بالابردن سطح آن در نزد خانواده‌ها، به ویژه کودکان و نوجوانان، برعهده‌ی شماست.

مدیرکل کانون در ادامه با اشاره به سختی کار خبرنگاران، با تبریک این روز به آنان گفت: تلاش‌های شما در امر اطلاع‌رسانی، به ویژه در امور فرهنگی، ما را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت رسیدن به اهداف‌مان، که همان پرورش و رشد کودکان و نوجوانان است، یاری می‌کند.

هادی سپس با اشاره به گزارش‌ها و خبرهای منتشر شده از سوی خبرنگاران، ادامه داد: شما از خانواده‌ی کانون هستید و شیوه‌ی پرداختن به خبرهای کانون نشان از شناخت و بررسی دقیق شما از حوزه‌ی کودک و نوجوان دارد که نشاط را در کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند و آنان می‌توانند با مطالعه‌ی این خبرها «بهتر زندگی کردن» را تمرین کنند.

مدیرکل کانون سپس با حضور در دفتر خبرگزاری پانا(سیستان و بلوچستان) در خصوص اهمیت ویژه‌ی این خبرگزاری سازمان دانش‌آموزی گفت: خبرها در این خبرگزاری به قلم جوان و تازه‌ی دانش‌آموزانی نوشته می‌شود که پویایی و طراوت ویژه‌ی خود را دارد و همین به مخاطبان آنان کمک می‌کند تا برداشت صحیحی از جامعه داشته باشند و مثبت‌اندیش و خوشبین باشند که در آینده‌ی آنان اثرگذار خواهد بود.

هادی هم‌چنین با اشاره به ایثارگران ایران اسلامی گفت: جایگاه امروز ما دست‌آورد رشادت‌های بزرگ‌مردان و بزرگ‌زنانی است که برای دفاع از وطن، فرهنگ و ارزش‌های این مرز و بوم جان خویش را فدا کردند و امیدوارم همه‌ی ما سربازان خوبی برای پاس‌داشت این دست‌آوردها باشیم و به یاد تمامی شهدای دفاع از این سرزمین، به ویژه شهدای فرهنگی و خبرنگار، ادای احترام می‌کنیم و این روز را گرامی می‌داریم.

مدیرکل کانون در ادامه افزود: شما فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی درستی از نیازهای امروز جامعه دارید زیرا در متن کودکان و نوجوانان هستید و از تمام آرزوها، علاقه و اندیشه‌ی آنان آگاه هستید و بر این اساس می‌توانید خبرها را بهتر و موثرتر انتقال دهید تا سرچشمه‌ی مثبت‌نگری و اندیشه‌های خوب باشید.

وی ادامه داد: رسالت همه‌ی ماست با برنامه‌ریزی صحیح، روح امیدواری و نشاط را در کودکان و نوجوانان زنده نگه داریم تا جامعه‌ای سالم پرورش دهیم و فرهنگ‌سازی درستی در مورد هویت ایرانی- اسلامی داشته‎باشیم.

مدیرکل کانون هم‌چنین با بیان این مطلب که انتشار خبرهای درست نشانه‌ی قداست کار شماست عنوان کرد: نشاط، پویایی، انعکاس و تقویت رفتارها و مهارت‌های صحیح اجتماعی کمک می‌کند که نسل ما نسلی امیدوار باشد و همین می‌تواند برای کودکان و نوجوانان امروز، که در معرض یک کارزار رسانه‌ای قرار دارند و تشخیص خبر درست از نادرست برای‌شان دشوار است، معجزه‌گر باشد.

قابل ذکر است مدیرکل کانون به مناسبت روز خبرنگار و به نمایندگی از همه‌ی خبرنگارانی که در انتشار اخبار فرهنگی، هنری و ادبی کانون تلاش می‌کنند، در دفتر دو خبرگزاری تسنیم و پانا حضور یافت و این روز را آنان تبریک گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =