تبیین ویژه‌برنامه‌های کانون در پنجمین جلسه شورای فرهنگی استان اردبیل

در پنجمین جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری استان اردبیل بر اجرای راهبردی شیوه‌نامه‌ها و برنامه‌های ستاد ازجمله جشنواره قصه‌گویی، نمایش عروسکی، طرح توسعه کتاب‌خوانی و ... با محوریت ایده‌های خلاق تأکید شد.

در این جلسه زعفر احدزاده مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل، در سخنانی بر اهمیت هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی، طرح انتخاب مراکز موفق، برنامه توسعه کتاب‌خوانی، طرح پیک امید، جشنواره سرود و جشنواره قصه‌گویی تأکید و خاطرنشان کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها مراکز در اجرای شیوه‌نامه‌ها و برنامه‌ها استفاده شود.

همچنین داریوش علومی، معاون فرهنگی با اشاره به اهداف تبیین شده در شیوه‌نامه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها، توجه به ایده‌های جدید و خلاق مربیان و پتانسیل مراکز را از محورهای مهم و برجسته در روند اجرایی فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی مناسب برای بهبود فرایند اجرا و توسعه و تقویت این موارد در نظر گرفته‌شده است.

در ادامه حاضران در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادها خود را در خصوص موضوعات مطرح‌شده بیان نمودند و درنهایت موارد زیر تصویب شد.

- ارسال شیوه‌نامه نمایش عروسکی، طرح انتخاب مراکز موفق، برنامه توسعه کتاب‌خوانی و جشنواره سرود به مراکز در اسرع وقت.

- با توجه به برگزاری دو دوره نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی برای مربیان علاقه‌مند، مقرر شد مربیان شرکت‌کننده در این دوره‌ها، حضور فعال در این جشنواره داشته باشند.

- مقرر شد در مراکزی که ظرفیت و پتانسیل کافی برای اجرای نمایش عروسکی ندارند در بخش‌های نمایش صحنه‌ای یا خلاق شرکت فعال داشته باشند.

- تشکیل کمیته استانی جهت اجرای طرح مراکز موفق.

- برنامه‌ریزی اجرای طرح توسعه کتاب‌خوانی در ۵ مرحله با محوریت شعار«آینده ساختنی است».

- برنامه‌ریزی و تهیه تقویم زمانی و تعیین منطقه انجام فعالیت «پیک امید» و ارسال آن به ستاد.

- تأکید به اجرایی کردن فعالیت سرود در مراکز و حضور فعال اعضا و مربیان حداقل دریکی از دو بخش جشنواره سرود.

- تهیه و نصب پوسترهای تبلیغاتی جشنواره قصه‌گویی در اسرع وقت.

- مقر رشد نشست تخصصی قصه‌گویی قبل از شروع جشنواره قصه‌گویی برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =