اختتامیه‌ی دوره‌ی آموزش اقدام‌پژوهی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: وظیفه‌ی ما پرورش نسلی است که بتواند فهم درستی از مسایل و چالش‌های پیش روی خود داشته باشد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، اختتامیه‌ی دوره‌ی آموزش اقدام‌پژوهی در کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل کانون استان با تبریک روز خبرنگار گفت: این روز را تبریک می‌گویم به همه‌ی کسانی که با قلم، با اندیشه، با رشادت و با دلاوری از مرزهای ارزش، دیانت و قداست این آب و خاک دفاع کردند که ما امروز با آرامش در این جمع علمی دورهم باشیم و در مورد پژوهش در عمل صحبت کنیم.

معصومه هادی سپس عنوان کرد: اقدام‌پژوهی برای ما، که با کودک و نوجوان ارتباط داریم، بسیار مهم و ضروری است زیرا اگر مخاطب ما از ابتدا مسیر علمی حل مسایل خود را یاد بگیرد، در بزرگسالی دچار درماندگی نمی‌شود و به جای تکیه بر شانس به دنبال مسیرهای حل مسئله می‌گردد و این وظیفه‌ی ماست به گونه‌ای او را پرورش دهیم که ابتدا فهم درستی از چالش پیش روی خود داشته باشد؛ سپس به دنبال دلیل مسئله، انتخاب بهترین روش برای حل و کاربست نتیجه‌ی آن در زندگی بگردد.

بعد از سخنان مدیرکل کانون استان، مدرس این دوره‌ی آموزشی نیز در سخنانی عنوان کرد: «آموزش» در یک سازمان مبنای همه چیز است زیرا «سرمایه‌ی انسانی» ارزشمندترین بخش سازمان است و برای بالابردن سطح دانش این سرمایه باید تلاش کرد.

اقبال قاسمی‌پویا در ادامه با اشاره به اثری که بخش‌های آشکار و پنهان هر برنامه‌ای بر نیروی انسانی دارد، اثرهای پنهان را مهم‌تر دانست و گفت: هر امکان شادی‌بخش و زندگی‌آفرینی که برای این سرمایه‌ی ارزشمند فراهم شود، نتیجه‌بخش خواهد بود.

قابل ذکر است کارگاه آموزشی اقدام‌پژوهی، ویژه‌ی مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، به مدت 24 ساعت در روزهای پانزدهم تا هفدهم مردادماه برگزار شد.

گفتنی است مدرس این دوره اقبال قاسمی‌پویا، دکترای تاریخ و فلسفه‌ی آموزش و پرورش و عضو هیات علمی پژوهشکده تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش، است که از جمله تالیف‌ها و ترجمه‌های وی می‌توان به راهنمای عملی پژوهش در عمل، راهنمای معلمان پژوهنده و آموزش در نیکاراگوا اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =