کد خبر: 290191
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
بازدید 143
پنجمین هفته از پویش «فصل گرم کتاب» در یزد، برگزار شد

پنجمین هفته ازپویش «فصل گرم کتاب» به همت مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری یزد، در پارک غدیر برگزار شد

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، دراین پویش، مربیان با کتاب های مختلفی، هفته‌ی پنجم را با فعالیت‌هایی در راستای کتاب وکتاب‌خوانی و مطالعه‌ی کتاب و قصه‌گویی و بازی و سرگرمی، کاردستی، نمایش خلاق، در خدمت بچه‌ها بودند و لحظات نابی را، رقم  زدند.

  زهرا اتحادی مسوول مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری گفت: برآن شدیم تا در هفته‌ی پنجم از آن‌جایی‌که پویش «فصل گرم کتاب» با محوریت کتاب برگزارمی‌شود کتاب‌های کانون را در گروه‌های سنی مختلف معرفی کنیم و سعی کردیم ضمن مشارکت دادن خانواده‌ها در فعالیت‌های این پویش، کودکان ونوجوانان را به اجرای فعالیت‌ها بر اساس کتاب‌های معرفی شده، هدایت کنیم.

 وی افزود: با توجه به شرایط موجود و تغییر بچه‌ها در ساعت حضورمان در پارک غدیر، بر اساس سن و سال آن‌ها، فعالیت‌ها به مکرر تکرار شد که شاید انرژی مضاعف مربیان را در این راستا می‌طلبید ولی خوشحالیم که در همین فرصت محدود، حداقل به معرفی کتاب‌ها و فعالیت‌های کانون پرداختیم و عصرانه و شبانه‌ی خوبی را برای کودکان ونوجوانان و خانواده‌ها به ارمغان آوردیم.

 براین اساس،   کتاب «قیافه‌های بامزه» برای گروه سنی «الف‌وب» ازسوی زهرا اتحادی مسوول برگزاری پویش «فصل گرم کتاب» در هفته‌ی پنجم معرفی شد و بچه‌ها در رابطه با قیافه‌های مختلف، صحبت کردند و دسته جمعی روی کاغذ رولی و با استفاده از لیوان یک‌بار مصرف، قیافه‌های بامزه را کشیدند و نوعی از این طریق بازی و سرگرمی هم، انجام دادند.

  دربخشی دیگر، زهرا اتحادی از کتاب «زنبور و سیب قرمز» و شهلا ریحانی مربی فرهنگی کانون، از کتاب «اون چیه که، اون کیه که ...؟» برای گروه سنی «ج» شعرخوانی کردند و ضمن معرفی  و قصه‌گویی از کتاب‌های «گربه‌ها و خروس‌ها» و «حرف‌آباد»، شرایط را برای کلاژتصاویر کتاب، در بخش کاردستی فراهم آوردند.

 در ادامه، برای گروه‌های سنی «ج و د» نیز، معرفی کتاب «کاغذوتا» از سوی شهلا ریحانی انجام شد واجرای آن با همکاری لیلاخادم‌رضوی از مربیان فعالیت‌های ویژه کانون و هنرنمایی کودکان ونوجوانان، جلوه‌ی خاصی به پویش «فصل گرم کتاب» داد.

 از دیگر بخش‌های جذاب و مورد توجه بچه‌ها در این پویش می‌توان، به معرفی کتاب «مجسمه‌های کاغذی» از سوی محسن اکرمی مربی فرهنگی کانون اشاره کرد که آن‌ها، با ساخت عروسک‌های کاغذی حیوانات و آدمک‌ها با روزنامه، آشنا شدند و لحظاتی نیز با عروسک‌هایشان به اجرای نمایش خلاق، پرداختند.  


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =