قصه‌ یکی از ابزارهای انتقال فرهنگ است

جشن قصه‌گویی مرکز فرهنگی هنری کانون درگز با حضور عبدالله حاتمیان، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، جشن قصه‌گویی با حضور اعضا، مربیان، والدین و نماینده مردم شهرستان درگز در روز چهارشنبه ۱۶ مردادماه ۱۳۹۸ برگزار شد.

سمانه کفاش مربی مسئول مرکز با اعلام این خبر گفت: کودکان از طریق قصه با محیط اطراف‌شان آشنا می‌شوند و قدرت تفکر، تخیل و تمرکز آن‌ها گسترش می‌یابد. مربیان کانون معتقدند با روش قصه‌گویی می‌توان خلاقیت و حس زیبایی‌شناسی را در کودکان و نوجوانان پرورش داد و علاوه بر تقویت حافظه و عزت‌نفس، ارزش‌های خانوادگی، دینی و اجتماعی را به آنان آموخت.

عبدالله حاتمیان نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی که به عنوان میهمان ویژه جشن قصه‌گویی در مرکز حضور داشت، قصه‌گویی را یک ابزار هنری برای انتقال مفاهیم فرهنگی به جامعه و به خصوص کودکان و خردسالان معرفی کرد و گفت: حضور والدین و مادران علاقه‌مند به هنر قصه‌گویی در این جشن نوید خوبی است و در واقع باید گفت مادران و مادربزرگان ما نقالان راستین حکایت‌ها و ادبیات شفاهی این مرز و بوم هستند.

حاتمیان در ادامه برگزاری بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را فرصت خوبی برای کودکان و نوجوانان شهرستان برشمرد و گفت: برگزاری این جشنواره‌ها برای گروه‌های سنی متفاوت چون کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، در کانون نشان دهنده نگاه ویژه و خاص مربیان و مسئولان این نهاد فرهنگی به ترویج فرهنگ قصه‌گویی در همه سنین است.

امیرحسین باقری عضو فعال و برگزیده بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی و یازده عضو دیگر با روایت قصه‌های جذاب و شاد، لحظات خوشی را خلق کردند.  

کفاش در پایان گفت: در این جشن که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه‌ی لازم جهت تبادل تجربیات میان مربیان و والدین و ارتقای کمی و کیفی فعالیت قصه‌گویی برگزار شد، از میان ۱۲ قصه‌گو چهار قصه‌گو برگزیده شدند و به مرحله استانی راه پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =