فراخوان بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در کردستان منتشر شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در سخنانی از انتشار فراخوان بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با شعار«آینده ساختنی است» در ۲ بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در سنندج گفت: بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی را دختران و پسران نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها تشکیل می دهند.

شیخی افزود:در بخش مسابقه بین‌الملل نیز برگزیدگان ۲۱ دوره گذشته جشنواره در مراحل منطقه‌ای، ملی، بین‌الملل، قصه‌گویان و مجریان دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور هستند که به همراه داوطلبان سایر کشورها می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی خاطر نشان ساخت: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و اساتید حوزه قصه و قصه گویی، احیای سنت قصه گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه گویان در جشنواره، برنامه ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه گویی و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ ساز در جامعه برگزار می شود.

شیخی افزود: در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای مانند دوره قبل تمامی گروه‌های سنی از سراسر کشور می‌توانند با موضوع "قصه زندگی من" در این جشنواره شرکت کنند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: علاقمندان در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور و بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه تا ۱۰ مهر ۹۸ فرصت دارند فیلم‌های قصه‌های خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.

مدیر کل کانون استان کردستان در پایان گفت: مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در مهرماه سال جاری همزمان با هفته ملی کودک در سنندج برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =