کد خبر: 290293
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
بازدید 2063
پیک امید کانون مهمان اهالی روستای محروم قلعه جوق فامنین شد

اولین برنامه پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در روستای قلعه جوق فامنین با اجرای برنامه های شاد و مفرح و همچنین معرفی جشنواره قصه‌گویی برای اهالی روستا به اجرا درآمد.

روستای قلعه جوق با جمعیتی نزدیک به ۱۲۰۰ نفر در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر فامنین قرار دارد و جزء روستاهای محروم و تحت پوشش کتابخانه سیار روستایی فامنین می باشد که در سیل اخیر در فصل بهار قسمتی از روستا توسط سیل تخریب شده است.

این روستا در منطقه ایی بکر و خوش و آب و هوا در دامنه کوهستان قرار دارد که مردم خونگرم و مهمان نواز آن با گویش ترکی صحبت می کنند.

در این برنامه که توسط مربیان کانون و کارشناسان فرهنگی و هنری در حضور مدیر کل و کارشناس حراست استان همدان برای ۱۲۰ نفر از کودکان و نوجوانان و اهالی روستا برگزار شد، برنامه های شاد و مفرحی از جمله شعرخوانی، قصه گویی، سفالگری، بازی و سرگرمی و مسابقه طناب کشی به اجرا درآمد.

کتاب "حرف آباد" به صورت قصه گویی برای شرکت کنندگان معرفی شد که مربی با استفاده از طرح روی جلد کتاب که بر روی مانتویش کار شده بود به این کتاب پرداخت سپس بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به اهالی معرفی شد.

احمد عسگری مربی سیار روستایی فامنین با توجه به زبان اهالی روستا که ترکی است، شعرخوانی ترکی برای مخاطبان اجرا و آنها را برای همراهی تشویق کرد.

در برنامه سفالگری با اشاره به داستان عید قربان، به موضوع گوسفند و انسان پرداخته شد.

در پایان برنامه، مسابقه طناب کشی برای پسران برگزار شد و آنها در فضایی شاد و هیجان انگیز به رقابت پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =