کد خبر: 290469
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
بازدید 509
جشن عید غدیر در مراکز کانون گلستان برگزار شد

همزمان با دهه امامت و ولایت جشن عید سعید غدیر با حضور کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری گلستان، مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون به مناسبت دهه امامت و ولایت به جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با این روزهای مبارک برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری، ادبی، علمی و اسلامی اجرا کردند.

کودکان و نوجوانان گالیکشی با جشن ولایت به استقبال عید غدیر رفتند

کودکان و نوجوانان گالیکشی باهدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت، مراسم جشنی با همین موضوع برگزار کردند. در این برنامه که با حضور ۷۰ نفر از کودکان و نوجوانان کانون گالیکش و خانواده‌های آنان برگزار شد، اعضا با واقعه‌ی غدیر و موضوع آن آشنا شدند.

هنرنمایی گروه موسیقی سنتی عارف، شعرخوانی گروهی اعضای کانون گالیکش، دکلمه، قصه گویی، خوشنویسی و مسابقه و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این روز بود.

گلی برای سعادت در مرکز فرهنگی هنری گرگان یک

مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون گرگان در این روز با برگزاری کارگاه کاردستی برای کودکان و نوجوانان دست سازه‌های زیبایی را خلق کردند. همچنین در این روز مربیان با بیان حوادث و وقایع غدیر خم این روز را روزکمال دین و اتمام نعمت و اعلام ولایت امیرالمومنین علی (ع) معرفی کرده و به بیان ایام و وقایع این روز پرداخت.

شعرخوانی و معرفی وقایع از دیگر برنامه های این مراسم پرشور و نشاط بود.

کارگاه نقاشی غدیر در کانون پرورش فکری مینودشت

در این روز مرکز فرهنگی هنری کانون مینودشت با برگزاری کارگاه نقاشی برای کودکان به بیان فلسفه غدیر و وقایع این روز پرداخت.

معرفی کتاب‌های دینی در مورد زندگی حضرت علی (ع) و فداکاری و ایثارگری‌های ایشان برای اعضاء با محوریت امامت و ولایت که به نقش آن بزرگوار در اعتلای دین اسلام اشاره شد نیز از دیگر برنامه های اجرا شده در این مرکز بود.

برگزاری کارگاه سفالگری در علی آباد کتول

در این روز اعضای کانون پرورش فکری علی آباد کتول با انجام فعالیت سفالگری و ساخت اشکال مختلف روز شادی را برای خود رقم زدند. همچنین معرفی شخصیت و وقایع و ایام از دیگر برنامه های اجرا شده توسط مربیان این مرکز بود. این برنامه با اهدای شاخه گل به اعضا پایان یافت.

جشن عطر ولایت در مرکز فرهنگی هنری دلند

جشن عطر ولایت  با حضور 80 نفر از اعضای دختر و پسر در  مرکز فرهنگی هنری دلند برگزار شد.در این برنامه مربیان با شیوه ای جذاب و متنوع واقعه غدیر خم را به اعضا بیان و مسابقه‌ای نیز با همین عنوان برگزار کردند.

قرائت قرآن، قصه گویی غدیر خم، شعر خوانی، مولودی خوانی، دف نوازی از برنامه های اجرا شده در این روز بود و در پایان به برگزیدگان مسابقات جوایزی اهدا گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =