قصه، زبان کودک است

به منظور مشارکت و همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های استان در برگزاری بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، نشستی به صورت ویدیو کنفرانس در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، این نشست روز یک‌شنبه ۲۷مردادماه ۱۳۹۸ با حضور مدیرکل و کارشناسان کانون، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شد.

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون در این نشست به جایگاه قصه در سلامت روان کودکان اشاره کرد و گفت: با روایت قصه‌های کهن، علاوه بر اینکه فرهنگ و آداب یک ملت را به نسل جدید منتقل می‌کنیم و آن‌ها را با تجربه‌های زندگی آشنا می‌سازیم، به افزایش گنجینه لغات و پرورش خلاقیت و قدرت فهم آن‌ها نیز کمک کرده‌ایم.

زره‌ساز همچنین به نقش تربیتی قصه تاکید کرد و افزود: قصه‌گویی در واقع یک مداخله‌گر غیرمستقیم در آموزش کودکان و نوجوانان است که آن‌ها را به کشف توانایی‌ها و برقراری ارتباط سالم با دیگران هدایت می‌کند و با استفاده از تخیل قوی، اعتماد به نفس و انگیزش شخصی کودکان و نوجوانان را افزایش می‌دهد تا آن‌ها خود را برای رسیدن به آرزوهایشان شایسته و توانمند تصور کنند.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود به اهمیت اصل مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و از فرمانداران خواست به عنوان بالاترین مقام اجرایی در شهرستان، کانون را در کیفیت‌بخشی و برگزاری بهتر جشن قصه‌گویی یاری رسانند.

فرشته سلجوقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در این نشست در تایید سخنان مدیرکل کانون از اهمیت قصه‌گویی برای کودکان گفت و تاکید کرد که قصه زبان ارتباطی با کودکان است و از فرمانداران خواست در جلسه شورای اداری شهرستان و کنوانسیون حقوق کودک بر این مهم توجه ویژه داشته باشند و برای برگزاری این رویداد فرهنگی تلاش خود را به کار گیرند.

 در پایان مدیرکل کانون ضمن پاسخ‌گویی به سوالات فرمانداران استان که به صورت ویدیو کنفرانس مطرح شد، به آنان پیشنهاد داد برای برقراری ارتباط بهتر با کودکان و نوجوانان شهرشان، فردی به عنوان مشاور کودک انتخاب کنند تا بهتر از پیش به مسائل این حوزه بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =