بازدید خبرنگاران از روستاهای تحت پوشش کانون در سیلوانا

جمعی از اصحاب رسانه با حضور در روستاهای تحت پوشش کتابخانه سیار ۴ ارومیه از نزدیک در جریان فعالیت کتابخانه‌های سیار روستایی کانون در مناطق مرزی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی مدیرکل کانون استان آذربایجان‌غربی در این بازدید، حضور اصحاب رسانه را در روستاهای تحت پوشش کانون گامی مؤثر در انعکاس فعالیت‌های مؤثر فرهنگی کانون عنوان کرد.

زاهدی در جمع خبرنگاران گفت: مربیان کتابخانه‌های سیار کانون اکثر فعالیت‌های یک مرکز ثابت اعم از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و دینی را به نحو مطلوب انجام می دهند.

زاهدی افزود: اشتیاق کودکان و نوجوانان روستاهای تحت پوشش کانون هنگام حضور کتابخانه سیار روستایی نشان از تأثیر فعالیت‌های کانون و تعمیق فرهنگ مطالعه در بین آنان دارد و این امر لزوم گسترش کتابخانه‌های سیار و دامنه شمول روستاهای تحت پوشش را بیش از پیش محسوس‌تر می کند.

مدیرکل کانون استان گفت: در حال حاضر ۷ کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه سیار شهری در ۳ شهرستان ارومیه، اشنویه و تکاب فعالیت دارند

زاهدی گفت: حضور در یکی از روزهای برفی زمستان و عبور از مناطق صعب العبور روستاهای دوردست تحت پوشش کتابخانه های سیار کانون، خطرات و سختی‌هایی که یک مربی سیار در گذر از موانع این مناطق کوهستانی متحمل می شود ارزش کار این بخش از کانون را ملموس‌تر می کند. 

بیش از ۱۵ خبرنگار از خبرگزاری‌ها و نشریات مختلف استان روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸ از دو روستای خانقاه و حکی از پایگاه‌های تحت پوشش کتابخانه سیار۴ در منطقه مرزی سیلوانا بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =