ارزیابی عملکرد یاریگر سازمان در تصمیم‌گیری‌هاست

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در این جلسه‌ صمیمانه، محمد علی مقیمی، مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات کانون  به سوالات همکاران استان فارس پاسخ داد و وظایف حوزه ارزیابی عملکرد را تشریح کرد.
مقیمی در جمع کارکنان ستادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، ضمن قدردانی از زحمات همکاران استان، گفت: کانون نهادی فرهنگی محسوب می شود و بر همین مبنا باید نگاه واحدهایی مثل ارزیابی عملکرد و بازرسی هم فرهنگی باشد. ارزیابی عملکرد از جمله فعالیت‌هایی است که در  سازمان انجام می شود تا پشتیبان تصمیمات مدیران باشد.  رسیدگی به شکایات نیز در دو بخش تکریم ارباب‌رجوع و کمک به رفع مشکلات کارکنان مورد توجه جدی کارشناسان ارزیابی عملکرد است.
به گفته مقیمی مهمترین وظیفه واحد ارزیابی عملکرد نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات است. از این روی کارشناسان ارزیابی عملکرد باید همواره اطلاعات خود را در مورد قوانین به روز کرده و دقت مضاعفی در مطالعه دستورالعمل ها و آیین نامه های فرادستی داشته باشند. پیگیری اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، نقشه اصلاح نظام اداری و برنامه ارزیابی عملکرد سالانه دستگاه های دولتی در کنار نظارت بر اجرای دستورالعمل های داخلی که از ستاد ابلاغ می شود از وظایف کارشناسان ارزیابی عملکرد استانی است تا به پیشرفت سازمان و بهبود عملکرد کارکنان بینجامد.
او ارزیابی عملکرد را فرایندی دانست که در جربان آن با احصاء شاخص، میزان دستیابی سیستم را به خروجی‌های مورد انتظار می‌سنجد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تخصص  مربیان دلسوز کانون، فرایند تصمیم‌گیری را پشتیبانی می‌کند.
مدیر کل ارزیابی عملکرد کانون  ارائه سالانه مستندات لازم در جریان ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی را از تکالیف قانونی و مهم کارشناسان ارزیابی عملکرد دانست و از معاونین کانون فارس خواست با تعامل و مشارکت حداکثری، فرآیند دسترسی به اطلاعات را برای کارشناس ارزیابی عملکرد استان تسهیل کنند.  
همچنین مقیمی با توضیح تفاوت های میان بازرس و کارشناس ارزیابی عملکرد استان،  بازرس استان را دیده بان مورد اعتماد مدیرکل استان و مدیرکل ارزیابی کانون دانست که طبق ماده 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری وظیفه شناسایی گلوگاه های فساد و معرفی بسترهای بروز تخلف را بر عهده دارد تا ان شاء الله با سیستمی کردن تمام فرآیندها هیچ بستری برای لغزش افراد وجود نداشته باشد. البته مقیمی سلامت مالی و اداری حاکم بر کانون استان فارس را قابل تحسین دانست.
 
 در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات مژده دستوری، زهرا حسین‌زاده به عنوان کارشناس ارزیابی عملکرد کانون استان فارس معرفی شد. وی پیش از این به عنوان مربی فرهنگی و کارشناس امور فرهنگی در کانون فارس خدمت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =