کد خبر: 290674
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
 انجمن سرود کانون خراسان جنوبی افتتاح شد

آیین افتتاح شاخه استانی انجمن سرود کانون خراسان جنوبی با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و اعضای انجمن سرود برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در آیین افتتاح شاخه استانی انجمن سرود گفت: کودک از همان بدو تولد، نا آگاهانه و به صورت غیر ارادی با شنیدن لالایی‌ها و شعرهای کودکانه، با ادبیات آشنا می‌شود و شنیدن کلمات هم آوا و تکرار آن در همین لالایی‌ها، زیباشناسی کلام را در او تقویت می‌کند.

حمیدی اضافه کرد: شنیدن و خوانش الگوهای آوایی خوشایند و دلنشین برای کودکان و نوجوانان در قالب یک فرایند هنری با عنوان سرود، بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

وی با اشاره به این‌که انجمن سرود یکی از انجمن‌های ده گانه تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، گفت: انجمن سرود بر اساس سیاست‌های فرهنگی و هنری کانون و به منظور تخصصی‌تر شدن فعالیت‌ سرود با رویکرد ترویج و تمرین کار گروهی در کانون خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مدیر کل کانون استان، نگاه تخصصی به فعالیت سرود، تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان، کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه سرود را از جمله اهداف راه اندازه انجمن سرود دانست.

در ادامه محدثه تقدیری کارشناس هنری و نماینده انجمن سرود کانون استان توضیحاتی با موضوع شیوه نامه نخستین مهرواره سرود آفرینش ارایه کرد.

شاخه استانی انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، طی مراسمی صبح سوم شهریور ماه 1398 در مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =