قصه‌ها بهانه‌ای زیبا برای روایت تاریخ هستند

مدیر کل کانون خراسان جنوبی در دیدار با مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: هر سرزمینی قصه‌های حماسی زیبایی دارد که می‌توان با استفاده از هنر قصه‌گویی آن را برای کودکان و نوجوانان به زیبایی روایت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در دیدار با محمدرضا فخر مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان ضمن معرفی بخش‌های مختلف بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی گفت: قصه‌گویی مؤثرترین روش برای بیان ارزش‌های اخلاقی، اجتماعی، دلاوری‌ها، قهرمانی‌های هر سرزمین است.

حمیدی اضافه کرد: سرزمین ایران  دارای قصه‌های حماسی ارزشمندی است که به عنوان میراث ماندگار باید به نسل جدید معرفی شود و هشت سال دفاع مقدس نیز سرشار از قصه‌هایی است که باید از زبان رزمندگان، خانواده معزز شهدا و آزادگان برای کودکان و نوجوانان امروز نقل شود.

در ادامه مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی به معرفی بیست و دومین جشنواره بین المللی پرداخت و اعلام کرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای برگزاری کارگاه آموزش قصه گویی ویژه راویان دفاع مقدس و رزمندگان  آمادگی  کامل دارد.  

محمد رضا فخر مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تعاملات کانون با این اداره کل گفت: توجه کانون پرورش فکری به تبیین گفتمان دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان بسیار ارزشمند است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه بخش 90 ثانیه جشنواره قصه گویی را فرصتی برای بیان دلاورمردی‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس دانست که باید به زبان نوجوانان امروز گفته شود.

پایان بخش دیدار مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و عضو قدیمی کانون شماره یک و فراگیر بیرجند،  بیان دو خاطره از دفاع مقدس در قالب قصه‌ی 90 ثانیه بود.    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =