قصه‌های جذاب و شیرین قرآنی را برای کودکان و نوجوانان بازگو کنید

خداوند در قرآن کریم به عنوان آخرین کتاب الهی در قالب قصه راه و روش زندگی را به خوبی برای انسان بیان کرده است که تأمل در آن، چراغ راه سعادت بشری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین کمیلی مدیر ستاد اقامه نماز استان در دیدار با مدیر کل کانون با بیان این مطلب گفت: اهمیت قصه به عنوان یک ابزار مؤثر تربیتی و آموزشی همواره مورد توجه و تأکید اولیای تربیتی بوده است و قرآن کریم به عنوان یک کتاب اخلاقی و تربیتی، سرشار از قصه‌هایی است که در هدایت و اصلاح رفتار بشر نقش مؤثری دارد.

وی اضافه کرد: قرآن کریم با عباراتی ساده و قابل‌فهم برای عموم مردم به بیان سرگذشت پیشینیان پرداخته و می‌توان این قصه‌های جذاب و شیرین را با لحنی تأثیرگذار و متناسب با فهم کودکان و نوجوانان بازگو کرد.

حجت الاسلام کمیلی با قدردانی از برگزاری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سطح کشور گفت: با استفاده از هنر قصه‌گویی زمینه خودسازی و تربیت اجتماعی و دینی در کودکان و نوجوانان فراهم می‌شود.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان نیز پیش از سخنان مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی سال‌های اخیر با شعار «تمرین زندگی» تلاش کرده است تا مهارت‌های خوب زندگی کردن را در قالب فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی به صورت غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان آموزش دهد.

حمیدی با اشاره به این‌که گسترش و ترویج فرهنگ قصه‌گویی مهم‌ترین هدف این رویداد بزرگ فرهنگی است، خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برای بیست دومین سال متوالی در سطح کشور فرصتی است تا مردم قصه‌ها و حکایت‌های زندگی خود را از دیروز تا امروز برای مخاطبان بیان کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه‌ی سخنانش به معرفی این جشنواره و بخش‌های مختلف آن پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =