آوای قصه‌ها در مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان پیچید

در آستانه رقابت‌های استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی، جشن‌های مراکزفرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، با حضور کودکان و نوجوانان، والدین و مربیان با شعار «آینده ساختنی است» برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری گلستان، مربیان مراکز فرهنگی هنری با برگزاری جشن‌های قصه گویی میزبان قصه گویان شدند تا علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی در فضای کانون به روایت قصه‌هایشان بپردازند.

برگزاری جشن قصه گویی در مرکز فرهنگی هنری کانون گالیکش

این جشن با شعار آینده ساختنی است و با حضور فرماندار و مسئولان شهرستانی، کودکان و نوجوانان و خانواده‌های گالیکشی برگزار شد.

در این مراسم حسین مایلی، فرماندار گالیکش از اهمیت و جایگاه قصه گویی که از سنت‌های دیرین ایران زمین است و اینکه با انسان با شنیدن قصه با آداب و رسوم، آیین و اندیشه‌ها آشنا شده و به استقبال آینده می رود، برای حاضرین صحبت کرد.

قصه گویان با نقل قصه‌های سه برادر، قدم یازده، مرد خدا، روباه خواب آلود، دروغ زیرکانه، خداحافظ راکون پیر، موشکا و ... روزی به‌یاد ماندنی را در این مرکز فرهنگی هنری رقم زدند.

جشن قصه گویی در کانون پرورش فکری علی آباد کتول

در ادامه برگزاری جشن‌های قصه گویی در کانون گلستان، مرکز فرهنگی هنری کانون علی آباد کتول میزبان علاقمندان به این فعالیت بود.

محسن گرزینی مربی مسئول این مرکز ضمن معرفی بخش‌های مختلف بیت و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی خواستار حضور هرچه بیشتر کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و همه علاقمندان در این جشنواره شد.

در ادامه قصه گویان با روایت قصه‌های سلام قصه لحاف آبی، مهمان‌های ناخوانده، زال و سیمرغ، زال و رودابه، گروفالو، شاهزاده و جادوگر، مرغ علی قلی و ... هنر خود را به نمایش گذاشتند.

طنین قصه گویی در مرکز فرهنگی هنری کانون آزادشهر

هم‌زمان با سراسر کشور، جشن قصه‌گویی کانون پرورش  فکری آزادشهر با حضور کودکان و نوجوانان، خانواده ها و مربیان در سالن این مرکز برگزار شد.

شهلا ملبوسی مربی مسئول مرکز ضمن تاکید به ضرورت ترویج فرهنگ قصه‌گویی گفت: در زندگی امروزی، قصه‌گویی نقش بسزایی در انتقال مفاهیم به نسل جدید دارد، به همین منظور تلاش کردیم جشن قصه‌گویی را با حضور خانواده‌ها و فرزندان آنها برگزار کنیم.

در این جشن قصه گویان به روایت قصه‌های نقره ماهی، ببو، به‌دنبال وقت، علیمراد و سکه طلا و... پرداختند.

جشن قصه گویی در مرکز فرهنگی هنری کانون مراوه تپه

مرکز فرهنگی هنری کانون مراوه تپه جشن قصه‌گویی خود را با حضور بیش از ۱۵۰ نفر علاقه‌مند به قصه و قصه‌گویی برگزار کرد.

حنیفه یپان غراوی مربی مسئول مرکز از حضور بیش از ۱۵۰ کودک و والدین و نمایندگانی از فرمانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این جشن خبر داد و گفت: قصه گویی زبان گفت‌وگو با نسل جدید به‌خصوص کودکان و نوجوانان است و برای آشنایی بیشتر آنها با هویت ملی و مذهبی می‌توانیم از این ابزار استفاده کنیم.

در این جشن قصه‌هایی هم‌چون کلوچه‌های خدا، گوسفندی که خیلی کوچک بود، سوال موموکی، قصه بومی چوپان و درناها، این همه تلق ملق، ضحاک و فریدون، داستان حضرت خضر و ...روایت شد و مهمانان با اشتیاق آن‌ را شنیدند.

گفتنی است در حاشیه این جشن نمایشگاهی از آثار اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراوه تپه نیز برپا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =