کد خبر: 290829
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۹
افسانه ماردوش به ایستگاه آخر رسید

نمایش «افسانه ماردوش» که به همت کانون خراسان رضوی به مدت ۱۰ روز بر روی صحنه رفته بود با اقبال خوبی روبه‌رو شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و شهرستان، در آخرین اجرای افسانه ماردوش در تالار اصلی تئاتر شهر، به تماشای نمایش نشستند و از کانون برای این فعالیت هنری تجلیل کردند.  

ابراهیم زره‌ساز پس از اجرای این نمایش که به کارگردانی محمد جهان‌پا و به تهیه‌کنندگی کانون به روی صحنه رفته بود، به محبوبیت قهرمانان و اسطوره‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: در فرهنگ غنی ایران اسلامی، ما الگوها و قهرمانان زیادی داریم که باید آن‌ها را از دل تاریخ بیرون کشیم و با روی صحنه آوردن شخصیت آنان، نسل جدید را با افتخارات کشورمان آشنا کنیم.

مدیرکل کانون در ادامه، توجه به این کهن الگوهای ایرانی اسلامی را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های خود دانست و گفت: دوری از هویت‌ها و شخصیت‌های اصیل قومی و ملی در کشور و به ویژه در بین کودکان و نوجوانان یک معضل اجتماعی و فرهنگی است و ما باید به کودکان‌مان آموزش دهیم تا به جای الگوبرداری از شخصیت‌های غربی از اسطوره‌های اصیل ایرانی استفاده کنند.

زره‌ساز در پایان سخنان خود، اجرای این نمایش را گام موثری از سوی کانون برای معرفی شخصیت‌های شاهنامه عنوان کرد و گفت: به اعتقاد من هنرمندان و نویسندگان ما باید به ریشه‌های هویتی و ملی توجه ویژه داشته باشند و در قالب داستان، نمایشنامه، فیلم و حتی شعر به بازسازی و شناسایی این چهره‌های اساطیری به نسل جوان بپردازند.

در پایان از امیر و آرش بیات به عنوان آهنگسازان تئاتر، محمد جهان‌پا کارگردان، امیرحسین غفاری طراح گریم و پرستو سلطانی نقش اول این نمایش تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا حیدری رییس و عضو شورای اسلامی شهر مشهد، شهناز رمارم عضو شورای اسلامی و شکوه میرشاهی مشاور استاندار در آخرین اجرای نمایش «افسانه ماردوش» در کنار سایر همشهریان به تماشای این اثر فرهنگی نشستند.

نمایش افسانه ماردوش از ۲۷ مرداد تا ۸  شهریور ۱۳۹۸ به مدت ۱۰ شب در تالار اصلی تئاتر شهر اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =