کد خبر: 290871
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
بازدید 1010
افتتاح انجمن عکاسی کانون پرورش فکری استان زنجان در مرکز قیدار

انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان مصادف با روز جهانی عکاسی و همزمان با دهه ولایت در مرکز قیدار با حضور مربیان و اعضای خوب و فعال این مرکز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان؛ انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در ۲۸ مرداد ماه ۹۸ مصادف با روز جهانی عکاسی و همزمان با دهه ولایت در مرکز قیدار با حضور مربیان و اعضای خوب و فعال این مرکز افتتاح شد.

در این برنامه اعضاء با تاریخچه ی کوتاهی از عکاسی در ایران و جهان آشنا شدند و اینکه یک عکس چقدر می تواند دنیا را تکان دهد و بشریت را به سوی اهدافی بلند هدایت کند.

اولین عکس دائمی در سال ۱۸۲۶ (توسط برخی منابع به نام ۱۸۲۷) توسط ژوزف نیسفور نیپس در فرانسه ثبت شد و تقریبا ۲ سال بعد دوربین عکاسی وارد ایران (دوره ناصر الدین شاه)  شد و این جعبه جادویی چه راه پر فراز و نشیبی را طی کرده تا امروز در دستهای ما بصورت یک تکنولوژی پیشرفته در آمده و ما می توانیم به واسطه آن لحضه هایی از زندگیمان را جاودانه کنیم و باید بدانیم و بیاموزیم  فرهنگ استفاده از گوشی های موبایل که در دستان کودکان و نوجوانان ماست چگونه باید باشد.

زندگی مثل یک دوربین است. فقط بر روی آنچه مهم است فوکوس کنید و اوقات خوش را ثبت کنید، با نگاتیوها (منفی ها) پیشرفت کنید و اگر هیچ چیز درست از کار درنیامد، عکس دیگری بگیرید.

این هنر را  زبان های جهان فوتوگرافی میخوانند  که از ترکیب دو کلمه یونانی فوتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است. پس به معنای نقش کردن با نور است. عکاسی(photography)سه جنبه علمی، صنعتی و هنری دارد؛ به عنوان یک پدیده علمی متولد شد، به شکل یک صنعت گسترش یافت و به عنوان هنر تثبیت شد.

همانطور که عکاسی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و احساسات در دنیای مدرن مهم است، همچنین پیچیدگی تقریبا نامحدود را به ارمغان می آورد. جای تعجب نیست که عکس های مختلف در مقایسه با یکدیگر متفاوت هستند. اما چه چیزی عکس های الهام بخش از عناصر معمولی را جدا می کند و چگونه می تواند کیفیت کار خود را بهبود بخشد؟

در پایان با استفاده از دوربین های قدیمی توضیحات مختصری از نحوه ی عمل کردن پرده دیافراگم و شاتر و.... ارائه شد و همچنین اعضاء نیز با بدست گرفتن دوربین و نگاه کردن در منظره یاب دوربین تصاویری را ثبت کردند و از عکاسی لذت بردند.

همچنین چند نمونه از عکس های اعضا با توضیحات مربی هنری مرکز خانم سیده کبری حسینی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید هر عضو با موضوع دلخواه عکاسی کرده و برای ارائه به کارگاه بیاورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =