سیزدهمین برگ از دفتر خاطرات تابستانه کانون مرکز قروه‌ی درگزین ورق خورد

مرکز فرهنگی هنری قروه‌ی درگزین همزمان با گرامیداشت هفته ی دولت، مراسم جشن اختتامیه ی کارگاه‌های تابستانی را با حضور مسئولان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی قروه‌ی درگزین و رزن و جمع کثیری از والدین برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم بهناز ضرابی‌زاده مدیر کل کانون پرورش فکری، ناظری‌پور فرماندار شهرستان، مسولان شهری و آموزشی، کارشناسان و همکاران ستادی کانون، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی قروه‌ی درگزین و رزن و جمع کثیری از والدین حضور داشتند.

این مراسم با افتتاح انجمن ادبی آفرینش مراکز قروه و رزن توسط مدیر کل کانون پرورش فکری استان آغاز شد و نخستین جلسه‌ی این انجمن با نقد و تحلیل آثار ادبی دو تن از اعضای نوجوان توسط ضرابی زاده، خالق کتاب «دختر شینا» برگزار شد.

در ادامه پس از تلاوت آیات قرآن و همخوانی سرود ملی نوشاد قباد، مربی مسوول مرکز قروه‌ی درگزین ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان و تبریک هفته‌ی دولت، برنامه اختتامیه کارگاه‌های تابستانی ۹۸ را ویژه و متفاوت از سال های قبل اعلام کرد و افزود: حضور مهمانانی چون مدیر کل کانون استان همدان و فرماندار شهرستان درگزین در این مراسم نشان دهنده‌ی جایگاه کانون و اهمیت کودکان و نوجوانان و پرورش آنهاست.

مسئول مرکز قروه همچنین انتصاب شایسته‌ی بهناز ضرابی‌زاده یکی از هنرمندان و نویسندگان برجسته استان همدان به سمت مدیر کل کانون استان همدان و ارتقای منطقه به شهرستان و هم‌چنین انتصاب ناظری‌پور به سمت فرمانداری منطقه‌ی کهن درگزین را به کانون و مردم درگزین تبریک گفت و حضور آنها را در این جایگاه، نقطه‌ی عطفی برای کانون و منطقه دانست.

در ادامه مربی ادبی مراکز قروه و رزن به قرائت شعری از سروده‌های خود پرداخت و سپس اعضای گروه موسیقی نوجوان قطعات موسیقی سنتی و تصنیف‌های ایرانی و ملی را به صورت همخوانی اجرا کردند. سپس همنوازان ساز "بلز" به اجرای قطعات خود پرداختند که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

در بخش بعدی ناظری‌پور فرماندار درگزین ضمن تبریک هفته‌ی دولت و خوش‌آمدگویی به مدیر کل کانون استان همدان  از حضور در جمع کانونی‌ها و مشاهده‌ی فعالیت‌های کانون ابراز خرسندی کرد و اذعان داشت: وجود چنین مراکزی با چنین مربیان فرهیخته و هنرمند در جامعه بسیار غنیمت است و جای شکر و سپاسگزاری دارد.

وی کانون را بستری مناسب برای پرورش و آموزش کودکان ونوجوانان در عرصه‌های فرهنگ و هنر دانست و از خانواده‌ها خواست تا از این مراکز جهت رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان خود بهره ببرند.

وی همچنین گفت: کانون پرورش فکری در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان جایگاه ویژه ای دارد و رسیدگی به مشکلات آن در جهت تعمیر و تجهیز و توسعه به نفع کودکان و نوجوانان منطقه خواهد بود.

بخش ویژه برنامه به گفتگو با مدیر کل کانون پرورش فکری استان همدان اختصاص یافت. در این گفتگوی صمیمانه، ضرابی‌زاده به عنوان یک هنرمند و خالق اثر به یادماندنی «دختر شینا» در جایگاه گفتگو نشست.

وی با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، از برنامه‌های اجرا شده در مرکز قروه و زحمات مربیان و اعضا سپاسگزاری کرد و اجرای زیبای اعضای موسیقی را ستود و از محمد رحیمی استاد موسیقی مرکز برای تربیت و پرورش این هنرمندان تشکر کرد.

وی در ادامه افزود: به جرأت می‌توان گفت مرکز قروه‌ی درگزین از جمله مراکزی است که اهداف مقدس کانون پرورش فکری را به خوبی اجرا کرده و به نمایش گذاشته است.

ضرابی‌زاده مرکز فرهنگی هنری قروه درگزین را «پایگاه موسیقی» کانون استان همدان معرفی کرد و گفت: کانون استان همدان در زمینه توسعه‌ی موسیقی کودکان و نوجوانان در این مرکز برنامه‌ریزی و اقداماتی انجام خواهد داد تا این گروه هنرمند بتواند در عرصه‌های منطقه‌ای و ملی اجراهای متعددی را به نمایش گذاشته و افتخار آفرینی کنند.

در ادامه‌ی گفتگو، ضرابی زاده درباره ی زندگی هنری خود و چگونگی وارد شدن به کانون و عرصه‌ی نویسندگی به خصوص خلق اثر "دختر شینا" به سوالات حاضران پاسخ داد.

در پایان مراسم ضرابی‌زاده به اتفاق فرماندار، مسولان آموزشی و شهری قروه‌ی درگزین از نمایشگاه آثار هنری و فرهنگی اعضا و همچنین طرح توسعه کتاب‌خوانی مرکز بازدید کردند.

ناظری‌پور در این بازدید اعلام کرد: سطح کارهای انجام شده در مرکز بسیار بالاست و نیاز به فرصتی دارد که با تأمل بیشتر از آنها بازدید کند و قول داد در روزهای آینده به صورت اختصاصی از این نمایشگاه دیدن نماید.

پرده خوانی « زال و سیمرغ» توسط اعضای کودک و نوجوان، نمایش کلیپ فعالیت های کانون مرکز قروه، برگزاری مسابقات شاد و تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده کارگاه‌ها از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =